čtvrtek 25. července 2019

RECENZE: Pekárna v Brooklynu | Julie Caplin

Share it Please
autor: Julie Caplin
překlad: Karolina Medková
originální název: The Little Brooklyn Bakery (2018)
nakladatelství: Grada
značka: Cosmopolis
rok vydání: 2019
počet stran: 368
anotace


Moje zhodnocení:


Sophie má milujícího přítele Jamese a očekává, že ji brzy požádá o ruku. Z toho důvodu odmítne nabídku na půlroční stáž do New Yorku, kde by mohla nabrat zkušenosti jako novinářka v jednom časopise. Nakonec vše dopadne jinak a Sophie do New Yorku odletí. Nebere to však jako životní příležitost, ale spíše útěk. Vrhne se naplno do práce a nemyslí na nic jiného. Ani na lásku.
Ubytuje se nad maličkou pekárnou, kterou vlastní sympatická Bella, jež peče ty nejúžasnější dorty na světě. Skamarádí se a Sophie začne Belle s pečením sladkostí a svatebních dortů vypomáhat. Bella má bratrance Todda, který je šarmantní, obletovaný a neodolatelný, ale odmítá jakýkoliv vážný vztah. Ten naštěstí nehledá ani Sophie, takže jejich přátelství zdánlivě nestojí nic v cestě...


Pekárna v Brooklynu je druhým dílem ze série Romantické útěky autorky Julie Caplin, jež si své čtenářky získala Kavárnou v Kodani (mou recenzi si můžete přečíst zde), kterou vydává nakladatelství Cosmopolis.

Hlavní hrdinkou je Sophie, žijící bezstarostným životem novinářky v Londýně, která poté, co se dozví, že její milovaný přítel James je ženatý a má dítě, odjíždí na půlroční stáž do New Yorku bez jediného rozloučení. Po příletu se brzy seznámí se svou bytnou Bellou, která vlastní v Brooklynu pekárnu a peče skvělé sladkosti a svatební dorty. Padnou si do noty a brzy se spřátelí. Poznává i Bellina bratrance Todda, vyhlášeného sukničkáře, který je ženami doslova obletován. Je však dobrým společníkem a průvodcem po městě, o čemž se zakrátko přesvědčí i Sophie. Vzájemná přitažlivost na sebe nenechá dlouho čekat, ale běda, aby se Sophie do Todda zamilovala.


Autorka opustila Evropu a tentokrát svůj příběh plný romantiky a dortíků zasadila do srdce New Yorku, do Brooklynu. Očima postav se podíváte do jednoho z nejlidnatějších míst na světě a objevíte krásy a kulturu místních lidí. Tyhle popisy se mi na celé knize líbily asi nejvíc. Najednou jsem měla pocit, že jsem se ocitla na stejném místě jako Sophie a nevěřícně koukala kolem sebe. Návštěvy restaurací a ochutnávání jídel jsem si užila do posledního drobečku a zároveň jsem cítila sladkou vůní dortíků. Upozorňuji vás, že tato kniha je opravdu hodně hodně sladká. A to nejen jídlem.

Kdyby autorka nezmínila, že se postava Sophie objevila v Kavárně v Kodani, vůbec by mi to nedošlo. Rozestup od přečtení Kavárny v Kodani už je přece jenom trochu větší a nevzpomněla bych si na všechny detaily. Utkvělo mi však v hlavě hygge, které v této knize bohužel nenajdete. Výhodou této série je však to, že knihy na sebe přímo nenavazují a můžete je číst samostatně, aniž by vám chyběly důležité detaily z předchozího dílu.


Kdybych měla srovnat obě knihy, tak Pekárna v Brooklynu byla o něco více předvídatelnější. Navíc zde nevystupuje tolik postav a nějak mi zde chybělo poselství z Kavárny v Kodani, které knihu pozvedlo a byla více než jen pouhým románem pro ženy. Přesto se Pekárna v Brooklynu už od prvních stránek četla velmi lehce, stránky ubíhaly rychlostí blesku a najednou jste se ocitli na konci. Kniha je romantickou oddechovkou pro ženy a přesně toto i dostanete. Nic víc od knihy nečekejte. Já doufala v trochu jiný konec, který mi k celkovému konceptu a typu postavy Todda nějak nesedl. Za něj bohužel srážím navíc jednu hvězdičku v konečném hodnocení.

Pekárna v Brooklynu je určena všem romantickým duším, které by se rády vydaly na cestu za velkou louži a objevily zákoutí a místa, která nejsou tolik typická pro New York. Přesto vás autorka neochudí ani o známá místa a navštívíte nejen Manhattan, ale i Central Park.

Nakonec musím vyzdvihnout úžasnou obálku, která koresponduje nejen s typem příběhu a místem, kde se odehrává, ale úžasně doplňuje už tak skvělou předchozí obálku Kavárny v Kodani.


✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Báře Srncové z nakladatelství Cosmopolis, kde si také Pekárnu v Brooklynu můžete koupit.

8 komentářů:

  1. Všechna slova, písmenko po písmenku jsi mi vzala z pusy. Doslova! Také jsem pozapomněla, že Sophie byla v Kodani, v knize mi chybělo hygge a nějaké to poselství a nečekala jsem, že si přečtu klasický román. Prostě jsem čekala něco trošku jiného, když s Kodaní udala takovou laťku. A závěr jsem také chtěla jiný, ale co už.. Přesto se mi ale líbila a jsem zvědavá na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Jsem ráda, že ses s mou recenzí ztotožnila :-) Hned jdu omrknout tu tvoji :-)

      Vymazat
  2. Kavárnu v Kodani ani tuto knihu jsem neznala, ale zaujala mě, vypadá jako příjemná oddychovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oddychovka to je především :-) Svůj účel splní a určitě doporučuji, pokud jsi aspoň trošku romantická duše :-)

      Vymazat
  3. Obě kavárny mě lákají, škoda že tě tahle tolik neuchvátila... :)

    OdpovědětVymazat
  4. Opět povedená recenze. Knihu jsem zaznamenala, ale nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, škoda, to jsou knihy přímo pro tebe, líbily by se ti :-)

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.