úterý 10. září 2019

RECENZE: TAM - Jedeme do Afriky | Busny

Share it Please
autor: Busny
nakladatelství: Jota
rok vydání: 2019
počet stran: 296
anotace


Moje zhodnocení:


Marika s Davidem, kteří společně tvoří autorský tým Busny, se jednoho dne nad pivem rozhodli, že natočí seriál o Africe. Cestě předcházely měsíce příprav, až skutečně vyrazili - ve stařičkém růžovém autobuse s náhonem na všechna čtyři kola, který si dokáže poradit s jakýmkoliv terénem. 
Marika s Davidem jedou TAM - napříč východní Afrikou.


Když nakladatelství Jota nabídlo k recenzi cestopis o Africe TAM - Jedeme do Afriky od autorské dvojice Mariky Dumkové a jejího přítele Davida, kteří si nechají říkat Busny, neváhala jsem ani na chvilku. Cestopisy mám ráda a těšila jsem se, co nového se o tomto černém kontinentu dozvím.

Tato kniha vznikla přímo v Africe, na cestě TAM. O cestě zpět pojednává kniha ZPĚT - Vracíme se z Afriky, která vyjde v nakladatelství Jota v září 2019.


Myslím, že každý aspoň chvilku snil o tom, že procestuje celý svět. Jen tak, s batohem na zádech, bez cestovky, bez závazků. Nejlepší nápady vznikají u piva, ale málokdo je pak realizuje. Marice a Davidovi se tento sen splnil - rozhodli se natáčet seriál o Africe a opravdu se tam vydali a procestovali téměř celou východní Afriku.

Jejich snu předcházely měsíce a měsíce příprav, bez kterých by se jim nikdy nepodařilo tak náročnou cestu uskutečnit. Než skutečně nasedli do jejich růžového autobusu, trvalo jim to téměř dva roky.

Po předmluvě, kterou napsal Janek Rubeš, vás kniha seznámí se samotnou autorskou dvojicí Marikou a Davidem, se stařičkým růžovým autobusem a medvídkem Hugem, jejich věrným společníkem, a s přípravami, které byly nutností k tomu, aby mohli uskutečnit svůj sen.

Které africké státy Busny projeli a stojí  tak rozhodně za zmínku? Především je to Izrael, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Uganda, Tanzánie, Malawi, Mosambik a Jihoafrická republika. Každá země je něčím specifická, odlišná od té druhé a dozvíte se mnoho zajímavostí a informací. Nechybí ani různá doporučení či varování, na co si dát pozor nebo čemu se raději vyhnout.

Marika Dumková, která všechny zápisky pečlivě na cestě sepisovala, má doslova spisovatelského ducha - používá barvitá souvětí a její styl psaní si zamilujete. Píše s lehkostí i vtipem, začtete se první kapitolou a najednou se ocitnete na samém konci. Já jsem knížku zhltla za víkend, shodou okolností při cestování autem.


Jediné, co knize musím vytknout, je absence fotografií. Uvnitř sice najdete vtipné kresby hlavních hrdinů, jež jsou zakomponovány do krátkých scének vyjadřujících různé situace, které je potkaly na cestě černým kontinentem, budete však postrádat klasické barevné fotografie, které by měly být podle mého názoru obsahem každého cestopisu či cestovatelského deníku. Jsem si vědoma toho, že fotografie zvyšují konečnou cenu knihy, i toho, že si na internetu můžete dohledat videa, která Busny po cestě natočila, neboť právě proto do Afriky cestovali, přesto bych uvítala aspoň pár autentických fotografií z jejich dlouhé, téměř dva roky trvající cesty TAM.

I přes tento drobný nedostatek se jedná o poutavý cestopis, který nedáte z ruky! Pokud se zajímáte o cestování, ať už skutečné či jen prostřednictvím zážitků druhých, a o Africe ještě mnoho nevíte, rozhodně se zaměřte na novinku z nakladatelství Jota TAM - Jedeme do Afriky, kterou napsala Marika Dumková.


✰✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Lucii Horské z nakladatelství Jota. Pokud vás kniha zaujala, zakoupit si ji můžete přímo zde.

4 komentáře:

  1. To vypadá hodně dobře. :) Cestopisy moc nečtu, ale po tomhle bych s chutí sáhla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji :-) moc se mi líbil. Těším se na pokračování :-)

      Vymazat
  2. Kniha vypadá zajímavě. Cestopisy mám ráda a hlavně jsem si je oblíbila díky Ládíkovi. Díky za zajímavý tip na další cestopis ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač :-)
      To já jsem co se týče Ládíka, jak říkáš, ostuda, ještě jsem nic od něj nečetla, ale nějak mě odrazuje, že ho čtou všichni :-D

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.