RECENZE: Lovci lebek | Hana Hindráková, Jiří Johánek

autoři: Hana Hindráková, Jiří Johánek
nakladatelství: Grada
počet stran: 224

Na tuto knihu jsem narazila v knihovně náhodou. Už jsem o ní slyšela a těšila se na nový thriller z českého prostředí. Upoutala mě i zdařilá obálka, která vás zaujme na první pohled.
Přiznám se však, že od Hany Hindrákové jsem ještě žádnou knihu nečetla. Vím jen, že píše romány odehrávající se v Africe.
Tuto knihu napsala společně s českým policistou Jiřím Johánkem a troufám si říct, že se opravdu povedla.

Při jedné policejní zásahové akci je bossem ukrajinské mafie zastřelen Jaroslavův kolega a kamarád Lukáš, po kterém zůstala těhotná manželka. Od této události již uběhlo 10 let a Jaroslava stále nepřešly myšlenky na pomstu. Díky minulosti, kdy si nepřestává klást za vinu kamarádovu smrt, však stále více propadá alkoholu. Život mu také komplikují dluhy z hazardu a sílící tlak vymahačů. Není divu, že se mu pomalu ale jistě rozpadá rodina.

Mezitím dostane Jaroslav vytouženou nabídku práce u speciální jednotky Lovců lebek. Krátce po zapracování je Jaroslav vyslán ke svému prvnímu případu. Pracovní úspěchy střídají neúspěchy. Lovci lebek paralelně pátrají po pedofilním vrahovi, v Británii stíhaném pro deset násilných sexuálních činů na dětech, a mezinárodně hledaném nájemném vrahovi, který si přezdívá Andílek. Ten je v Čechách na žádost Alexandra Ivanova, ukrajinského bodyguarda vládců českého podsvětí a mimo jiné i vraha Lukáše. Andílek má za úkol zlikvidovat nepohodlné svědky, po nichž pátrá také Jaroslavova jednotka. Nepůjde však jen o Jaroslavův život, ale v ohrožení budou i jeho nejbližší.

Vlastní názor:

Kniha přibližuje chod tohoto speciálního pátracího útvaru, jehož oficiální název zní Oddělení cíleného pátrání služby kriminální policie a vyšetřování (uf). Nepochybuji, že se jedná o tvrdou policejní práci, při které se mimo jiné musíte spolehnout na ostatní, důležitá je rovněž důvěra a vzájemné si krytí zad. Ale nejen to zaručuje úspěšnost všech policejních zátahů a akcí.

Na první pohled mě na knize upoutalo to, že ji máte přečtenou za jeden večer, až tak je útlá. Jednoduše si sednete s knížkou v ruce a najednou zjistíte, že už jste na konci. Dalším velkým plusem jsou krátké kapitolky, díky nimž děj plyne velmi svižně a nemá žádná hluchá místa. Děj se převážně odehrává v České republice, navštívíme Prahu, Plzeň, Brno, Karlovy Vary a nakoukneme i za hranice.

Na české poměry opravdu zdařilý a napínavý thriller, který vás nenechá vydechnout a provede vás veškerou špínou českého podsvětí. A závěr, ten vás určitě překvapí. Jen je škoda, že příběh byl místy moc rychlý, akce střídala akci a Lovci lebek dělali zátahy jako na běžícím páse. To mi trochu kazilo celkový dojem. Jelikož však s autorkou spolupracoval policista, předpokládám, že to, co nám kniha předkládá, je tedy krutá realita a ne pouhá fikce. Celkově hodnotím knihu velice kladně.

80 %

Už jste četli tuto knihu? A jak se vám líbila?