sobota 7. března 2020

RECENZE: Mám nad tebou moc | Teresa Driscoll

Share it Please
autor: Teresa Driscoll (p)
překlad: Ivana Nuhlíčková
originální název: I Am Watching You (2017)
nakladatelství: Ikar
edice: Edice světový bestseller
rok vydání: 2019
počet stran: 280
anotace


Moje zhodnocení:


Ella cestuje vlakem a nechtíc vyslechne rozhovor dvou mladých dívek, které cestují poprvé do Londýna. Nevěnuje tomu pozornost do doby, než si k dívkám přisednou dva mladíci, ze nichž později vyleze, že právě opustili brány vězení. Oba děvčatům nabízí průvodce po Londýně a domlouvají si večerní akci v klubu. Ella chce v jednu chvíli zasáhnout, protože se v ní ozve mateřský instinkt, ale nakonec od toho upustí. Druhý den se s hrůzou dozví, že jedna z dívek, krásná Anna, zmizela. V Elle se probudí výčitky svědomí a policii se ozve jako svědek. Uplyne rok a Anna je stále nezvěstná. Ella se stále nemůže vyrovnat s tím, že tehdy nezasáhla a vyčítají jí to i další lidé. Když jí začnou chodit výhrůžné dopisy, najme si soukromého detektiva…


Mám nad tebou moc Teresy Driscoll je další thriller z Edice světový bestseller, který mě nějakým způsobem zlákal a tak jsem si ho pořídila. Plánovala jsem jej přečíst někdy v budoucnu, ale nakonec jsem se k ní dostala celkem brzy, a to díky společnému čtení. Jak se mi kniha líbila a zda jsem s ní byla spokojená, se dozvíte v recenzi níže.


Příběh nám autorka předestírá prostřednictvím několika vypravěčů – svědkyně Elly, Annina otce, kamarádky Sarah a detektiva Matthewa. Čtenář se tak velice pomalu dozvídá tehdejší události a zjišťuje, že každý skrývá nějaké tajemství. Co tají Annina kamarádka Sarah? Proč se rozdělily a nezůstaly spolu? Co se mezi nimi stalo? Jaké zoufalství povede Annina otce k činu, který hodlá spáchat? Kdo posílá výhrůžné vzkazy svědkyni Ellie? A kdo ji sleduje? Co vypátrá soukromý detektiv Matthew?

Po dlouhé době mě kniha zaujala již od prvních stránek a jen velmi nerada jsem ji odkládala. Nejen, že se v ní střídají vypravěči, což je samo o sobě četbu pohánějící, ale kapitoly jsou akorát tak dlouhé (spíše krátké) a vždy končí takovým způsobem, že vás okamžitě navnadí na další stránky. Kapitolu po kapitole vám autorka servíruje drobky indicií, z nichž se pokoušíte složit ucelený obrázek a konečně přijít na to, co ta nebo ona osoba skrývá. S další a další stránkou podezíráte někoho jiného, až máte pocit, že v Annině zmizení musel mít prsty snad každý. Přesto jsem si myslela, že jsem ještě před polovinou odhalila motiv i vraha. Ale spletla jsem se na celé čáře.

Konec je překvapivý, i když nakonec asi trochu jiný, než čekáte. Rozuzlení zápletky bylo na můj vkus možná až moc rychlé a bylo mi líto, že příběh již dále nepokračuje. Svědkyni Ellu si umím v hlavní roli představit i v nějakém volném pokračování, její postava i příběh by měl potenciál.


Měla jsem tendenci tuto knihu neustále srovnávat s knihou Do vody od Pauly Hawkins, v níž také vystupuje hned několik vypravěčů, kteří se nepravidelně střídají ve vyprávění. Jen v knize Mám nad tebou moc jich nevystupovalo tolik a vyprávění nebylo místy tolik zmatené, aby se čtenáři neorientovali. Co se týče zápletky a celkového zpracování však lépe hodnotím právě Do vody, přesto Mám nad tebou moc spadá rovněž mezi ty povedenější thrillery, které by si podle mého názoru měl každý milovník thrilleru přečíst.

Pokud tedy hledáte thriller s psychologickými prvky, který je svižný, čtivý, bez zbytečné vycpávky, jehož tempo je rychlé, postavy zajímavé, v němž nechybí napětí a překvapivý závěr, rozhodně se zaměřte na tuto knihu. Doufám, že vás nezklame.


✰✰✰✰


Jak se stavíte k nálepkám "bestseller"?
Mají na vás nějaký vliv?
Četli jste tuto knihu?

8 komentářů:

  1. Hodně se mi líbí obálka - spojení názvu a zpracování. Slovo moc a metaforické uzavření osoby do kruhu... Tady si s tím dal někdo práci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to zajímavé a vydařené :) Obálka se povedla. I celý příběh, musím dodat :D

      Vymazat
  2. Popravdě, vůbec jsem nevěděla, zda se do knihy pouštět, když na DK nemá zase až tak kladné hodnocení. No.. Tak teď vím, že si ji přečtu. Skvělá recenze, perfektní fotky a opět jsi mě nalákala na další kousek :D Díky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako fakt se mi líbila, byla svižná a dobře se četla. Taky jsem se ji trochu bála, ale není vůbec čeho se bát :D Určitě si ji přečti :)

      Vymazat
  3. Hned na úvod, moc pěkná fotka!!! Vlastně více než to :D

    Mám na tebou moc je kniha, která mě zaujala už obálkou a určitě si ji chci přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :)) Potěšila jsi mě :)
      Budu se těšti na tvůj názor, až se k ní (a pokud jestli) dostaneš :)

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.