pátek 20. března 2020

RECENZE: Mrazivá krutost | Caz Frear

Share it Please
autor: Caz Frear
překlad: Kateřina Elisová
originální název: Stone Cold Heart (2019)
nakladatelství: Grada
značka: Cosmopolis
rok vydání: 2020
počet stran: 432
anotace


Moje zhodnocení:


Když mi byla nabídnuta Mrazivá krutost od Caz Frear, tedy pokračování Malých sladkých lží (receze zde) s Cat Kinsellovou v hlavní roli, chvíli jsem váhala. Přece jenom první díl měl nějaké drobné mouchy a úplně stoprocentně mě nepřesvědčil. Nakonec zvítězila zvědavost. A udělala jsem dobře!

Cat Kinsellovou navštíví Joseph Madden, který chce poradit, jak se má bránit proti manželce, jež proti němu chystá nějakou odplatu. Cat to považuje za pouhé manželské neshody a odkáže jej na místní policejní oddělení. Když se s Josephem setká příště, je obviněn z vraždy, ale jeho manželka mrtvá není. Je Joseph Madden oběť nebo vrah? Všechny stopy svědčí proti němu. Cat má však tušení, že se za vraždou mladé Naomi skrývá mnohem víc, než se na první pohled může zdát.


Přiznám se, že mě děj zpočátku příliš nezaujal. Pamatuji si, že totéž se mi stalo i u Malých sladkých lží, kde jsem se nějak nemohla ztotožnit s hlavní hrdinkou a jejími myšlenkami. Obávala jsem se, že mě s Mrazivou krutostí čeká něco obdobného. Ještě na 150. stránce jsem uvažovala, že knihu odložím a vrátím se k ní později. Nakonec mě nakopla kamarádka a já se do příběhu zakousla a poté jsem ho přečetla skoro jedním dechem.

Ač tedy začátek nemusí příliš zaujmout (vyjma setkání Cat s Josephem Maddenem), rozhodně doporučuji četbu nevzdat, protože vám autorka ukáže, jak pracovat s postavami a jejich psychologií, protože to tentokrát zvládla znamenitě. 

Autorka napsala čtivou, propracovanou klasickou detektivku bez zbytečného násilí, která vás donutí zamyslet se, kdo mohl spáchat tak krutý a nelítostný čin. Myslím, že konec a celkové rozuzlení vám vezme dech a budete zírat s pusou dokořán. V průběhu čtení budete měnit své teorie a tipy na vraha, aby vás v závěru autorka překvapila konečným vyústěním, v němž do sebe vše zapadne.


I když jsem si stále nějak nenašla cestu k hlavní hrdince a zatím se nenachází v žebříčku mých top vyšetřovatelů, věřím, že s dalším dílem, pokud bude stejně kvalitní jako tento, tuto skutečnost vůbec nevylučuji. 

Pokud hledáte kvalitní a promyšlenou detektivku bez zbytečné krve a akčních scén, rozhodně se zaměřte na Mrazivou krutost, která vás dostane nejen svou propracovaností, ale především skvěle vylíčenými charaktery a psychologií postav.


✰✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Báře Srncové z nakladatelství Cosmopolis, kde si také knihu Mrazivá krutost můžete koupit.

6 komentářů:

  1. Někdy je těžké vcítit se a oblíbit si hlavní postavu... bohužel bez toho je potom čtení mnohem složitější a jaksi neúplné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, už jsem jí dvakrát dala šanci, přitom detektivní příběh jako takový je super. Uvidíme, jestli se pustím do další knihy :)

      Vymazat
  2. Já takhle neměla ráda hlavní hrdiny třeba u knihy Jáma atd. Pak se to docela promítlo na mém hodnocení :D

    Knihu mám teď rozečtenou, tak jsem zvědavá, jak se mi bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? :D Tak to mě třeba hrdinové u Jámy i Kříďáka bavili, byli vtipní :D Ale chápu, když nesedne hlavní postava, je pak s knihou prostě problém.

      Budu se těšit na tvůj názor :)

      Vymazat
  3. Já jsem docela zvědavá, jestli se autorka konečně někdy vyhne domu bezduchému tlachání :-D Jinak by ta kniha byla určitě daleko lepší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím to tak nevypadá :D Asi má špatné rádce kolem sebe :D Někdy to ubíjí no, ten začátek mě vůbec nebavil :-/

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.