středa 25. března 2020

RECENZE: Mamince se budeš líbit | Jaroslav Konvička

Share it Please
autor: Jaroslav Konvička
nakladatelství: MaHa
rok vydání: 2020
počet stran: 152
anotace


Moje zhodnocení:


Když mi autor Jaroslav Konvička nabídl svou novou knihu Mamince se budeš líbit k recenzi, po přečtení anotace jsem dlouho neváhala a jeho nabídku přijala. Jak dopadlo mé hodnocení?

Alenka je učitelka na základní škole, což jí na sebevědomí moc nepřidává. Večery tráví nad knihami se sklenkou červeného vína a čeká na svého prince na bílém koni. V lásce má totiž smůlu, což jí dává vyžrat nejen její maminka, ale i sestra Věra. Alenka nechce zůstat na ocet, ale kde najít muže vhodného pro život? Jednoho dne, když se vrací domů s nakoupenými vánočními dárky pro rodinu, pozná tajemného Kristiána, který je rozený gentleman. Alence plní každé, i nevyslovené přání a Alenka má pocit, že konečně našla toho pravého. Čím se však Kristián živí? A co vlastně skrývá?


Nejprve mě překvapila velikost knížky a fakt, že se jedná o novelu. Kniha malého formátu o 150 stranách slibovala ukrácení chvíle jednoho odpoledne. Přiznám se, že jsem ke knížce tohoto žánru, tedy novele pro ženy, přistupovala s nedůvěrou. Nejednou mě kniha českého autora zklamala a já se trochu bála, že i teď mě potká něco podobného. Jsem ráda, že tomu tak nebylo!

Do knížky jsem se záhy po jejím doručení pustila a po dočtení jsem neměla slov, avšak v tom nejlepším slova smyslu. Tato novela mě totiž velice příjemně překvapila.

Na začátku této knihy můžete nabýt dojmu, že se jedná o jednoduché romantické čtení s prvky komedie určené ženám, tedy čtení ve stylu Deník Bridget Jonesové. O této postavě se zmiňuje i hlavní hrdinka a setkání s tajemným Kristiánem tomu i odpovídá. Jak však ve čtení postupujete, zjišťujete, že příběh v sobě ukrývá i nějaký ten prvek napětí, protože toužíte odhalit pravdu o Kristiánovi. Věřte, že všechny vaše teorie budou mylné, a že jich během čtení budete mít. V průběhu čtení si můžete klást rovněž otázku, proč se Alenka nazývá právě Alenkou a ne Alenou. Konec a celkové rozuzlení příběhu vás jistojistě překvapí. V závěru jsem na příběh koukala jinýma očima a dokonce se donutila k menšímu zamyšlení. Zaujalo mě, že některé otázky zůstaly nezodpovězené a zároveň odpovědi na ně si každý čtenář mohl vyložit po svém.


Příběh se mi líbil i po jazykové a stylistické stránce. Bylo vidět, že autor je vypsaný a nejedná se o žádnou prvotinu, která by měla ještě ležet tzv. v šuplíku. Autora chválím a myslím, že si ani jeho další knihy nenechám uniknout. Až mě trochu mrzí, že jsem odmítla i druhou autorovu knihu Kdysi dávno v budoucnu, která nyní vyšla v novém kabátku. 

Nečekala jsem, že mě tahle malá nenápadná knížka tolik zaujme a příjemně překvapí. Pokud tedy toužíte po zajímavém příběhu, který zpočátku může působit prvoplánově až tuctově, čímž se nenechte mýlit, rozhodně po této knize sáhněte. Vřele doporučuji.


✰✰✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Jaroslavu Konvičkovi. Pokud vás kniha zaujala, zakoupit si ji můžete zde

11 komentářů:

  1. O knize jsem ještě neslyšela, ale zaujala mě. Děkuji za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Aj ja sa bojím prijať knihy na recenzie od našich autorov, pretože ma poväčšine rovnako sklamali, a potom písať negatívnu recenziu je o to ťažšie...ale sú tu aj poklady a ako tak čítam, tak táto kniha patrí k nim :) Skvelá recenzia (aj fotografie♥), kniha ma skutočne zaujala, už je v hľadáčiku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, ty negativní recenze nepíšu ráda, ale jsem ráda, že jsem se v tomto případě tomu vyhla a naopak, knihu musím vychválit, protože stojí za přečtení :)
      Moc děkuji za milá slova :) Člověk má pocit, že to nedělá nadarmo. A jsem ráda, že tě zaujala :D

      Vymazat
  3. Pěkně napsaná recenze, palec nahoru. :) Je hezké, že přijímáte knihy k recenzování i od samotných autorů. Nejsem cílovka, ale knihu doporučím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za přečtení a milý komenář :) Většinou si teda vybírám a jsem ráda, že jsem v tomto případě nešlápla vedle :)

      Vymazat
  4. O autorovi jsem doposud neslyšela, ale kniha mě zaujala. Někdy je fajn přečíst si něco takového, kdy člověk unikne od všednosti dní. Skvělá recenze, knihu ukládám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Jsem ráda, že tě zaujala, to byl můj cíl :)) Kniha rozhodně stojí za pozornost :)

      Vymazat
  5. Recenze knihy plne vystihuje me dojmy po precteni teto knihy. Opravdu stoji za precteni,”zhltla” jsem ji temer najednou, prekvapivy zaver....doporucuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsme na stejné vlně :) Kniha mě velmi příjemně překvapila :)

      Vymazat
  6. Zrovna jsem knihu dočetla a naprosto s tebou souhlasím, velmi mile mě překvapila! :-) Od autora jsem četla ještě Kdysi dávno v budoucnu, no, nedají se srovnávat, obě knihy jsou úplně jiné :-) Tady u té mě jen zarazil ten konec, málem mě kleplo! :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentáře.