sobota 14. prosince 2019

RECENZE: Jak Grinch ukradl Vánoce! | Dr. Seuss

Share it Please
autor: Dr. Seuss (p)
překlad: Alena Snelling
originální název: How the Grinch Stole Christmas! (1957)
nakladatelství: Dobrovský s.r.o.
edice: Drobek
rok vydání: 2018
počet stran: 64
anotace


Moje zhodnocení:


Kdovíci z Kdovíkova se těší na Vánoce a Grinch, zelená příšera, která z duše nesnáší Vánoce, dostane příšerný nápad, a sice že letos Vánoce Kdovíkům ukradne. Jakým způsobem se dají ukrást Vánoce? A je to vůbec možné? To se dozvíte, když si přečtete tuto krátkou veršovanou knížku.


Asi neexistuje nikdo, kdo by neznal Grinche, a to jak v knižní či v té filmové podobě. Já se přiznám, že jsem do nedávné doby neznala ani jedno. Když mi tedy nakladatelství Dobrovský nabídlo k recenzi knížku Jak Grinch ukradl Vánoce!, neváhala jsem ani na okamžik a těšila se, že si spolu se synem přečteme jeden nadčasový vánoční příběh.


Nejprve mě překvapil formát knihy, který připomíná spíše sešitové vydání velikosti A4. Jelikož se jedná o vánoční příběh, který je určen k opakovanému čtení, obávám se, že kniha časem nebude v úplně nejlepším stavu, což je dle mého názoru škoda.


Příběh je velmi krátký, napsaný ve verších, nechybí mu vtip ani ponaučení, zároveň je plný jednoduchých, avšak krásných ilustrací, jež potěší oko dětského i dospělého čtenáře. Písmo je dost velké, takže kniha je vhodná i pro začínajícího čtenáře.


Bohužel se však přiznám, že mě příběh nějak zvlášť nenadchnul. Syna kniha potěšila velmi, denně ji bere do rukou a chce, abych mu četla. Při hlasitém čtení mi však některá slova a rýmy nejdou „přes pusu“, špatně se vyslovují, verše se kolikrát ani nerýmují. Toto bych však přičetla k tíži českému překladu, který se podle mě příliš nepovedl. 

Grinch mi k srdci bohužel nepřirostl a ani celkový příběh mě nijak nezaujal. O to více se chci podívat na zfilmovaného Grinche, třeba mu v této podobě přijdu více na chuť.


I když já z Grince příliš nadšená nebyla, přesto věřím, že si jej oblíbili (a oblíbí) mnozí čtenáři, kteří se k jeho příběhu budou každoročně vracet a ve vánočním čase si jej vychutnají plnými doušky. 


✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji e-shopu Knihy Dobrovský, jenž knihu Jak Grinch ukradl Vánoce! vydal pod značkou Drobek. Pokud vás kniha zaujala, zakoupit si ji můžete přímo zde.

4 komentáře:

  1. Má velmi krásné ilustrace, i když mne osobně moc neláká.

    OdpovědětVymazat
  2. Filmového Grinche mám moc ráda a k Vánocům neodmyslitelně patří. :) Tuhle knihu jsem nečetla, ale vypadá vážně skvěle, hned bych si ji přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jee, ta knížka vypadá úžasně! Prostě Vánoční klasika :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentáře.