čtvrtek 2. srpna 2018

RECENZE: Modlitba za mlčení | Linda Castillo

Share it Please
autor: Linda Castillo
překlad: Lenka Faltejsková
originální název: Pray for Silence
nakladatelství: MOBA
rok vydání: 2015
počet stran: 312
anotace


Moje zhodnocení:


V městečku Painters Mill v Ohiu tvoří zhruba třetinu obyvatel amišové, kteří jsou typičtí tím, že vyznávají prostý a mírumilovný životní styl bez vymožeností civilizace. Když se na farmě amišské rodiny Plankových najde sedm mrtvých těl, vyvolá to u místních velký šok. Někdo zavraždil celou rodinu včetně dětí. Případu se ujímá náčelnice místní policie Kate Burkholderová...


Modlitba za mlčení je druhým dílem ze série s náčelnicí policie Kate Burkholderovou odehrávající se v městečku Painters Mill v Ohiu. Této knize předchází Slib mlčení, který jsem nedávno četla a také recenzovala.




Linda Castillo pochází z amerického Ohia. Zdejší prostředí se stalo základem pro děj jejích thrillerů. Již od útlého dětství se chtěla stát spisovatelkou a ve třinácti letech napsala svou první knihu. Je autorkou bezmála třiceti titulů a držitelkou mnoha literárních cen. Knihy s Kate Burkholderovou jsou čtenáři hodnoceny velmi kladně a zajímavostí je především to, že se v těchto knihách zaměřila na jednu z nejkonzervativnějších křesťanských skupin - amiše, kteří praktikují jednoduchý způsob života v souladu s přírodou, půdou a členy své komunity.

Kate Burkholderová má za sebou úspěšné vyřešení případu Jatečního vraha a sotva uplyne pár měsíců, musí řešit případ nový a o mnoho děsivější. Na nedaleké farmě je nalezeno sedm zavražděných těl jedné amišské rodiny, která se do městečka nedávno přistěhovala. Kate si bere případ velmi osobně, neboť i ona kdysi zažila cosi ošklivého, s čímž se doposud nevyrovnala. Stanoví si jasný cíl, dopadnout vraha stůj co stůj. 

Autorka se i v této knize drží stejného scénáře jako v předchozím díle, a sice, že nejprve jsou nalezeny oběti, provedena pitva a poté policisté začnou shromažďovat důkazy, prověřovat podezřelé osoby a hledat motiv. A ono to funguje. Vraždy jsou opět velmi brutální, s detailními popisy, ale tento případ je o to horší, že mezi oběťmi jsou i děti. Kdo mohl chtít vyvraždit celou rodinu? Jaký měl k tomu důvod? Tak takovou otázku si klade nejen Kate Burkholderová, ale i samotný čtenář. 




I v této knize se dozvíte pár dalších zajímavých střípků týkající se amišské komunity, jejich způsobu života a zvyků. Hlavní hrdinka, náčelnice Kate Burkholderová je celkem sympatická mladá žena, i když pár drobností, co mi na ní vadí, se najde. Zaprvé může být ráda, že má víc štěstí než rozumu, když se po hlavě vrhá do tolika nebezpečných situací - a  sama. Druhá věc se týká jejího pití - alkohol nikdy nic nevyřešil, spíše vždycky situaci ještě zhoršil a její alkoholové dýchánky spolu s milencem/parťákem mi občas lezly krkem. Chápu, že oba mají celkem bolestnou minulost, což v tomto žánru není navíc nic originálního, ale už by se mohli posunout kousek dál. 

Stejně jako v předchozím Slibu mlčení, i v této knize pomáhá Kate s případem John Tomasetti, který pracuje v Úřadu pro kriminální vyšetřování v Columbusu. Tomasetti má různé styky a dokáže popohnat různá stádia vyšetřování. Dalšími postavami jsou především policisté - Chuck "Skid" Skidmore,  Glock, T.J., policista ve výslužbě Gurčák, Mona a další.

Děj je střídavě vyprávěn v ich formě (Kate Burkholderová) a v er formě (Tomasetti a ostatní postavy). Přijde mi to celkem nezvyklé, ale autorka to právě tou střídavou formou dobře vyřešila. Když je totiž příběh vyprávěn jen z jednoho pohledu, nemá autor tolik dějových možností. 




I v tomto díle není o napětí nouze, ale když porovnám Modlitbu za mlčení se Slibem mlčení, první díl Slib mlčení se mi líbil malinko více. Nejspíš to bude tím, že nebyl ještě tolik okoukaný, protože autorka se drží stejného scénáře, navíc v Modlitbě za mlčení není ani tak překvapivé odhalení pachatele, jako v prvním díle. V tomto díle je jasně vymezen okruh možných pachatelů, a proto není vůbec složité tipnout si toho správného.

Autorka píše velmi čtivě, každou stránku hltáte a pokud vám nevadí trochu brutálnější scény a popisy, knihu si maximálně užijete. Já jsem už teď zvědavá, co přinesou Střípky ticha, která mám nachystané v pořadí.

Pokud máte rádi napětí, láká vás prostředí amišské komunity a preferujete poctivou detektivní práci, je tato kniha pro vás jako dělaná. 


✰✰✰✰


Už jste se setkali s knihami od Lindy Castillo? Jak se vám tato série líbí?

10 komentářů:

  1. Střípky ticha tě myslím dostanou. Pro mě to bylo tenkrát první setkání a díky ní jsem si pořídila i ostatní knihy. Jinak pěkná recenze a jsem ráda, že se zase líbilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to už se těším, všimla jsem si, že u Střípků je trochu jiný font písma, takže myslím, že ji přečtu celkem rychle.
      Děkuji za pochvalu, četla jsem si na Databázi i tu tvou a taky jsi to napsala moc hezky :-)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze, která mi připomněla, že tuhle autorku mám také na seznamu a už bych se po ní měla konečně podívat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) No myslím, že už je na čase, mohla by se ti líbit :-)

      Vymazat
  3. Super recenze :) asi tě ale nepřekvapí, že se do čtení nepohrnu. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :-) Ne, nepřekvapí, tohle opravdu není tvůj šálek kávy :-)))

      Vymazat
  4. Od autorky jsem zatím nic nečetla, ale ráda bych to napravila :) Skvěle napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :-) autorka píše opravdu skvěle :-)

      Vymazat
  5. Já moc na detektivky nejsem, mám radši takové to oddychové čtení :) Ale určitě dám tip mamce, která detektivky miluje a podle obsahu by se jí tahle série knížek mohla fakt líbit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tato série je opravdu spíše pro milovníky detektivek, takže jestli tvoje mamka takové knížky ráda čte, tahle série ji určitě nadchne :-)

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.