čtvrtek 16. srpna 2018

MINIRECENZE: Palác lží | Říjnový seznam | Mizející rok

Hezké odpoledne milí čtenáři.

Po delší době jsem přečetla tři knížky z knihovny a na vypůjčené knížky píšu jen minirecenze.

Tentokrát jsem si pro vás nachystala minirecenzi na závěrečný díl o Elle a Reedovi Palác lží, dále knihu psanou od konce k začátku od Jefferyho Deavera s názvem Říjnový seznam a thriller, který až tak thrillerem není od autorky Kate Moretti s názvem Mizející rok.

Štastnou ruku jsem neměla s knihami Říjnový seznam a Mizející rok, ale o to víc mě těší, že knížky byly pouze vypůjčené z knihovny.

Budu ráda za každý komentář, váš názor, pokud jste některou z knih četli a zda se vám případně líbila či nelíbila.

Palác lží | Erin Watt

❗Pokud jste ještě nečetli předchozí díly, mohou být zde prozrazeny některé klíčové momenty z předchozích dílů.❗

Stručná anotace:
Sotva přes práh Roylaovic domu překročí Stephen, Ellin údajně mrtvý otec, je Reed Royal obviněn z vraždy otcovy snoubenky. Přichází jeden šok za druhým a Ella i Reed je musí nejprve zpracovat a pak se s nimi začít vyrovnávat. Stephen si na Ellu dělá nároky, chce dohnat všechny roky, které zameškal a rozhodne se, že si ji nastěhuje domů, aby se sblížili. Bohužel není nakloněn lásce mezi Ellou a Reedem a snaží se jejich setkání zabránit. Reed navíc řeší závažné obvinění z vraždy, neboť jsou proti němu vzneseny nezvratné důkazy, které hovoří v jeho neprospěch. Reed je nevinen, ale důkazy hovoří jasně. Pokud Reed není vrah, kdo mohl chtít zavraždit Brooke?

Proč tato kniha a okolnosti vedoucí k jejímu přečtení:
Po Prokletém princi, který skončil hodně otevřeně, mi nezbylo, než se pustit i do závěrečného dílu.

Stručné zhodnocení:
Myslím si, že se jedná o celkem důstojné  ukončení série o Elle a Reedovi (další díly se zaměří na Reedova bratra Eastona). První díl však překonán nebyl, ale zase mě to díky detektivní zápletce bavilo více než Prokletý princ. I když bylo předem celkem jasné, jak se zápletka vyvrbí a jaký bude konec, ničemu to nevadilo, protože se opět jednalo o čtivou a  návykovou záležitost, kterou jsem zhltla během dvou dnů. Na pokračování s Eastonem jsem vcelku zvědavá, něco bylo nakousnuto už v tomto díle a myslím, že hodně čtenářek je natěšených. Easton a ostatní jsou sympatičtí, snadno si je jako postavy oblíbíte a budete hltat jejich lásky a trápení a různé bolístky jedním dechem.

✰✰✰✰

Říjnový seznam | Jeffery Deaver

Stručná anotace:
Gabriela McKenzieová zoufale čeká na zprávy o své unesené šestileté dcerce. Konečně se otevřou dveře. Do místnosti ale nevstoupí policie ani vyjednavač. Je to únosce a v ruce drží zbraň. Přesně takhle začíná autorův román, který je psán od konce k začátku. Ještě před dvěma dny vedla Gabriela normální život, teď musí sehnat výkupné pro únosce, ale také musí odevzdat záhadný dokument nazvaný jako Říjnový seznam. Nikdy o listině neslyšela, jen ví, že kdysi patřila jejímu šéfovi, který před uprchl před policií neznámo kam.

Byla jsem zvědavá, jak se autor popere s atypicky psaným románem.

Stručné zhodnocení:
Tak tohle byla bohužel katastrofa. Kniha mě nezaujala ani od první stránky, ani od sté, pořádně jsem se začetla někde na 250. straně, což je dost zoufalé. Nemohla jsem si zvyknout na psaní od konce, pořád jsem přemýšlela, jestli si mám pamatovat, co se stalo v předchozí kapitole nebo se soustředit na tu následující. Celé mi to přišlo zmatené a nemohla jsem se pořádně začíst. Knížku jsem dočetla jen silou vůle, ale předtím jsem ji chtěla minimálně pětkrát odložit na neurčito. Zvědavost však byla silnější, čekala jsem na překvapivý konec, resp. začátek příběhu. V tomhle autor nezklamal. Své čtenáře umí překvapit a šokovat. Závěr to dle mého názoru bohužel nezachránil. Škoda, ale tato kniha mi vůbec nesedla. Kdyby toto byla moje první přečtená kniha od autora, věřím, že po žádné další už nikdy nesáhnu. Tuto knihu hodnotím jako brak a ztrátu času.

✰✰

Mizející rok | Kate Moretti

Stručná anotace:
Zoe byla jako malé miminko adoptována, biologická matka si ji nějakého důvodu nenechala a Zoe měla štěstí a dostala se do dobrých rukou. Vychovávala ji Evelyn a i když neměly moc peněz, vždy si nějak poradily a co hlavně, měly se rády. Když Zoe dospěla, Evelyn zemřela na rakovinu a Zoe se zhroutil svět. Začala brát drogy, prodávat je a dokonce se zapletla do obchodu s bílým masem. Pak ale dostane od života druhou šanci. Odstěhuje se na druhý konec Států do New Yorku, najde si práci v aranžérském salónu a snaží se zapomenout na vše, co se stalo v Kalifornii. Poté se seznámí s bohatým a okouzlujícím Henrym, oba dva se zamilují a do pár měsíců se vezmou. Pak se ale začnou dít divné věci. Nejprve se někdo pokusí Zoe srazit autem, pak se jim kdosi vloupe do bytu a Zoe má pocit, že ji dohání její vlastní minulost.

Při návštěvě knihovny jsem byla zlákána touto novinkou a vypůjčila si ji. Po dvou měsících jsem se konečně dostala k jejímu přečtení.

Stručné zhodnocení:
Po hodnoceních na knižních databázích jsem od knihy mnoho neočekávala, ale našlo se pár výjimek, které knihu hodnotily kladně, tak jsem trochu doufala, že se také zařadím k této skupině. Bohužel se tak nestalo. Příběh připomíná knihy Za zavřenými dveřmi nebo Manželé odvedle, ale řadí se k těm méně povedeným. Děj se dost vleče, často jsem se při čtení nudila, ale říkala jsem si, že to přece nevzdám. Příběh mě pořádně chytl až kdesi na dvousté straně, což považuji za dost slabé. Hlavní hrdinka má nasazené růžové brýle a nevidí pravdu nebo možná nechce vidět. Čtenáři jsou některé skutečnosti jasné dříve, než hlavní hrdince, což o ní dost vypovídá. Kniha se prezentuje jako thriller, ale těch prvků je tam poskrovnu. Mizející rok je tak trochu splácanina všeho možného - hledání biologické matky, dvojí identita, do toho manžel s tajemstvími, jehož předchozí manželka, kterou nikdo nikdy neviděl, zemřela...Ale abych jen nehanila - děj je místy překvapivý s pár zajímavými zvraty a nečekaným koncem. Jako celek však kniha nefunguje jak má, nemá spád a chybí jí napětí, což u thrillerů očekávám. Konec to celé bohužel nezachránil.

✰✰