pátek 22. května 2020

RECENZE: Bordeří povídačky | Bordeří povídačky 2 | Domov s vůní ovčí vlny | Pavel Mondschein

Share it Please
autor: Pavel Mondschein
ilustrátor: Alena Doubravová
nakladatelství: vlastním nákladem
rok vydání: 2017; 2019
počet stran: 196; 208
anotace Bordeří povídačky
anotace Bordeří povídačky 2


Moje zhodnocení:


Před časem mě autor oslovil s nabídkou, zda bych pro něj nezrecenzovala jeho novou knihu Bordeří povídačky 2, která navazuje na úspěšnou knihu Bordeří povídačky. Kniha mě zaujala a krátce po vydání mi přišla krásná sběratelská edice, která obsahovala mimo knihu také audioknihu, pesxeso, záložku, mini "pohádku" Domov s vůní ovčí vlny, o které se více dozvíte níže.



Bordeří povídačky

Tato krásná knížka vypráví o borderákovi Kubíčkovi, který ze všeho nejvíc miluje své ovečky, nedá dopustit na své zvířecí přátelé a dobrodružství, jež denodenně s nimi zažívá. V neposlední řadě nesmím opomenout ani morkovou kost, která je nade vše!

Nádherné barevné ilustrace Aleny Doubravové vdechly našim zvířecím kamarádům život a úžasně doplňují skvělé příběhy plné humoru s kapkou napětí a chytrým překvapivým závěrem. Kniha obsahuje deset úchvatných pohádek, ve kterých se vám postupně představí zvířecí hrdinové v čele s borderákem Kubíčkem, vlastním jménem Markýz Chopper Alkyran III, slyšící pouze a jen na Kubíčka. Všechna dobrodružství se odehrávají na statku či v jeho blízkém okolí.


Autor má skvělý vypravěčský talent. Jeho příběhy se čtou doslova samy, neboť umí skvěle pracovat se slovy a milovníci bohaté češtiny si zde přijdou na své. Nemám co vytknout ani po obsahové ani po jazykové stránce.

Kniha je sice primárně určená pro děti, ale oblíbí si ji i dospělí, neboť Kubíčka a jeho kamarády si musí oblíbit snad každý. Najdete v ní 10 povídaček, z nichž se mi nejvíc líbila delší pohádka rozdělená na kapitoly s názvem Velká bramborová loupež a nejvíce jsem se zasmála u Bratránka Kryšpína. Na webových stránkách knihy https://www.borderipovidacky.cz/, konkrétně tedy zde, najdete všechny pohádky volně k přečtení. Máte možnost si zde přečíst i bonusovou pohádku s vánočním nádechem Jablíčko na mýtině, která se do knížky již nevešla.

Doporučuji!


Bordeří povídačky 2

Pokračování s borderákem Kubíčkem a jeho přáteli, v němž budou hrát hlavní roli čtyři štěňátka Janek, Pulec, Čarnota a Ještěrka, která se narodila borderce Kýnce.

Kniha obsahuje jedenáct pohádek s bonusovou pohádkou Zloděj piškotů, která zakončuje celou knihu. Myslím, že se jedná o důstojné pokračování předešlého dílu, v němž se opět setkáme se čtyřnohými přáteli, které čtenáři již moc dobře znají. 


Autor i zde prokázal, že psát umí a z knihy jde cítit, že to dělá srdcem. Podařilo se mu opět vykouzlit mi nejednou úsměv na tváři. Za nejvtipnější povídačku považuji Vejce nadivoko, která mě výtečně pobavila. Rovněž i ostatní povídačky se vyznačují vtipnou pointou s rozumnou dávkou napětí. Ani tentokrát nesmí chybět nádherné ilustrace Aleny Doubravové, které úžasně podtrhují všechny příběhy.

Přesto se přiznám, že mi více sedl první díl, hodně jsem si oblíbila borderáka Kubíčka, který v pokračování nedostal už tolik prostoru. Svérázná Kýnka a její čtyři rarášci mi také přirostli k srdci, ale větší místo patří Kubíčkovi :-)

I v tomto případě máte možnost si celou knížku zdarma (včetně audioknihy) přečíst zde.


Domov s vůní ovčí vlny

Tuto krátkou povídku jsem překvapivě četla jako první, ještě před Bordeřími povídačkami. Přiznám se, že mi vyrazila dech! Ale v tom dobrém slova smyslu. 

Příběh se odehrává těsně po válce, kdy se lidé vracejí do svých starých domovů, a to z pohledu oblíbeného čtyřnohého kamaráda Kubíčka a blechy Kristiánky. Toto považuji za velmi originální, neboť jsem se ještě s ničím podobným nesetkala. Ale nenechte se mýlit, nejedná se o žádnou roztomilou pohádku pro děti, ale o postapokalyptický příběh určený pro dospělé, který vám dodá naději a na konci vás dojme.  

Padesát stránek přečtete jedním dechem a příběh vás zavede k menšímu zamyšlení. Doporučuji všemi deseti!


Četli jste některou z těchto knížek? Zaujaly Vás?

Za recenzní výtisky mnohokrát děkuji Pavlu Mondscheinovi. Pokud vás knihy zaujaly, zakoupit si je (včetně dalších dárkových předmětů) můžete zde.

4 komentáře:

  1. Great post. Your blog has very cool content <3
    I am following you and invite you to me

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, tak to vypadá moc mile :) Celkově všechny psí a zvířecí příběhy já zkrátka můžu, takže i tohle budeurčitě skvělá volba :) Díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné recenze. :) Souhlasím, že příběhy se zvířátky jsou vždycky super. A Bordeří povídačky vypadají vážně dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, tak ty vypadají opravdu úžasně. Hlavně se mi líbí i ty ilustrace :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentáře.