úterý 14. května 2019

SVĚT KNIHY 2019

Share it Please


Hezké odpoledne milí čtenáři.

Ráda bych vás přivítala u článku, ve kterém vám vylíčím, jak jsem prožila svou úplně první návštěvu knižního veletrhu Svět knihy 2019.

O co se jedná?
Každoročně (letos již po pětadvacáté v řadě) se brány pražského výstaviště otevírají všem příznivcům literatury, kde jsou seznámeni s literární tvorbou řady zemí, včetně českých autorů. Letos veletrh probíhal ve dnech 9.5. - 12.5.2019. Hlavními tématy pro tento rok byly Paměť a vzpomínky. Čestným hostem pak Latinská Amerika.


Proč jsem si vybrala čtvrtek, tedy první den veletrhu?
Manžel mi loni slíbil, že na příští Svět knihy se mnou pojede, ale letos mu vyšlo volno pouze na čtvrtek. Hlavní program sice připadl na víkend, což mě trochu mrzelo, protože v sobotu byl hlavním hostem u stánku Grady čtenáři milovaný Robert Bryndza, ale nedalo se nic dělat. Navíc moc nemusím davy a tlačenice a dokážu si představit, jaký to musel být v sobotu boj.

S kým jsem ho strávila?
Úplně první impuls, kdy přišla řeč na Svět knihy, byl díky Janči alias Pinky v knihách, která mě správně nahlodala a pak stačilo jen přemluvit manžela. Mnozí z vás si možná myslí, že jsem tento den strávila s manželem, ale opak je pravdou. V Holešovicích jsem měla sraz s blogerskou kamarádkou Mončou alias Mermaidkou z Mermaidina čtecího koutku, která byla mým skvělým průvodcem a společníkem.

Vlevo Monča, vpravo já :-)

S kým jsem se potkala?

Krátce po vstupu jsme s Mončou potkaly Šárku z blogu Můj knižní ráj, Sabču z Knižní kavárny a Katku z Knižního večírku. Chvíli jsme zdrbly a jelikož už měly holky nakoupeno, lákaly nás do stánku Euromedia, z něhož si odnesly spoustu knih v akci. Škoda, že jsme si neudělaly aspoň jednu fotku jako důkaz a na památku. Snad příště.
Poté jsem si dala spicha s Darčou z Daramegan knihy, které jsem vezla dvě knížky. Vtipné bylo hlavně to, že jsme obě z Ostravy, ale naše první osobní setkání proběhlo až v Praze. Seznámení proběhlo i s její sestrou Janou z blogu Pary a knihy.
Když se můj den D blížil ke konci a já se musela pomalu odebrat na vlak, pozdravily jsme ještě Šárku, Sabinu a Katku, u stolu s nimi seděla i Dana Goliášová. Při samém odchodu jsme potkaly Zvrhlou Narcisku, což bylo celkem vtipné, protože když kolem nás prošla, Monča vykřikla: "To byla Narciska" a já odpověděla: "Zvrhlá!" 😂😂😂. Pak jsme se tomu smály jak trubky. 


Jaké stánky jsem navštívila?
Myslím, že skoro všechny 😁. Ale naše první kroky vedly do Albatros Media, kde jsme strávily hodnou chvíli. Když jsme nakoupily, obešly jsme všechny tři sály a prošly snad kolem všech stánků. U některých jsme se zastavily, některé jsme jen minuly. Ale kdybych měla jmenovat konkrétně, omrkly jsme Mladou frontu, Host, Argo, Gradu, Slovart, Euromedia, Práh, Paseku, Jotu, Knihy Dobrovský a další. 


Jaké knihy jsem si koupila?
Hned v Albatros Media jsem si koupila Zmizení Sáry Lindertové od Kateřiny Šardické. Původně jsem si sice tuto knihu kupovat nechtěla, ale na živo si mě k sobě nějak přitáhla. V Euromedia jsem dlouho přemýšlela, jakou knihu bych si koupila, nakonec jsem jednu sice koupila, ale věnovala jsem ji Monči na oplátku, protože mi taky přivezla jako dárek knihu.
Dlouho jsem se rozmýšlela, jakou druhou knihu si koupím (rozpočet byl bohužel velmi malý) a rozhodla se pro novinku z nakladatelství Práh s názvem Code 93 od Oliviera Norka. Tuto knihu jsem objevila teprve před pár dny, ale nějak mi nasadila brouka do hlavy a něčím mě k sobě vábila. Na knižním veletrhu jsem si tak koupila pouze dvě knihy, takže nejspíš budu za exota veletrhu, neboť všichni kupovali mnohem více knih.


Co ještě jsem si přivezla?
I přesto, že jsem si koupila jen dvě knihy, přivezla jsem si jich domů celkem šest. Jak už jsem zmínila, jednu knihu, konkrétně Kamkoli půjdeš od Camilly Way, jsem dostala jako dárek od Monči, která mi po jejím rozbalení trefně řekla, že bych si ji sama určitě nikdy nekoupila, což měla pravdu. Jsem moc ráda, že ji mám a budu doufat, že ji i brzy přečtu. 
Další tři knihy jsem si odnesla ze stánku nakladatelství Slovart, u něhož jsem se měla hlásit u paní Jany Kaizrové, která měla mít pro mě dárek. Dostala jsem krásnou plátěnou tašku s motivem jejich knižní novinky Dcera života, k tašce knihu Dcera života, pak novinku od Annabel Pitcher Mlčeti zlatá rybka a do třetice nové vydání knihy Divá Bára a jiné dívky na útěku od Boženy Němcové. Jana Kaizrová mě také informovala o tom, že budou vydávat klasická díla. Divá Bára a jiné dívky na útěku ilustrovalo grafické studio Tomski&Polanski, s jehož kresbami jsem se již setkala u knih nakladatelství Leda. Dceru života, Mlčeti zlatá rybka a Divou Báru a jiné dívky na útěku jsem dostala samozřejmě jako recenzní výtisky, takže se po jejich přečtení můžete těšit na recenzi.
Dále jsme s Mončou navštívily i různé stánky se záložkami a kalendáři a dalšími knihomolskými věcmi. Koupila jsem si dvě mini magnetické záložky a jednu dostala od Monči jako dárek.


Jak se mi na veletrhu líbilo?
Byl to úžasný zážitek. Jsem ráda, že letos to konečně vyšlo a já se mohla podívat na nejvýznamnější knihomolskou událost roku. Nepřivezla jsem si sice žádnou fotku autora a ani žádný podpis, ale i tak jsem byla moc spokojená.
Moc ráda jsem se opět po roce shledala s Mončou, se kterou jsme si stihly i popovídat u kávy. Výlet to byl však náročný. Cesta z Ostravy do Prahy na otočku zabrala dost času a když jsem večer kolem desáté ulehala do postele, příjemně mě bolely nohy. Budu se těšit na příští rok a doufám, že z toho s Mončou uděláme naši malou tradici 😊.


Jak jste prožili Svět knihy 2019 vy?
Kolik knížek jste si přivezli?
Pochlubte se mi do komentářů :-)

13 komentářů:

  1. jojo, taky jsem nemela z programu vubec nic, ale i tak jsem spokojena :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pětadvacátý ročník a já se opět nedostavila. Nechápu proč, ale pokaždé mi to vychází na pracovní víkend.. :D Teď mám navíc ještě jiné těžkosti, takže bych tam stejně nemohla jet. Ale jednou bych ráda zavítala na tenhle veletrh.
    Zmizení Sáry Lindertové mě zajímá, takže si počkám na tvé dojmy. A plány Slovart mě těší. Hned abych je začala sledovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pětadvacátý ročník a já byla poprvé, takže na tom nejsem zas tak o moc lépe :D Budu doufat, že ti to jednou vyjde :-)
      Nejradši bych se do toho Zmizení SL pustila hned, ale čekají mě tu pilné recenzáky, takže ji budu muset chvíli odložit. Snad v červnu ji stihnu :-)

      Vymazat
  3. Já tam nebyla, aleobdivuji tě, protože jen dvě knihy bych určitě nekoupila. :-D Ty dárky od Slovartu jsou nádherné! Dcera života se mi hrozně moc líbí pod přebálkou... počkám si na ohlasy a rozhodnu se, jestli do ní půjdu.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já naštěstí s sebou neměla víc peněz :D Jinak bych utratila a nakoupila víc.
      Slovart mě hodně potěšil :-) Na Dceru života jsem sama hodně zvědavá a přebal má fakt nádherný :-)

      Vymazat
  4. Byla jsem v sobotu, ale i tak nemám žádný podpis ani fotku. Přesně jak píšeš, nemám ráda tlačenice. Pro můj klid jsem tedy tyhle fronty vynechala. Jinak to ale bylo super, už taky chystám článek. :)
    Woodnote

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V sobotu tam musel být masakr. Jsem ráda, že jsem si to užila v ten čtvrtek - žádné fronty, tlačenice, bitva o levné knihy... I když sobota nabízela lákavý program, asi bych fronty taky nejspíš vynechala.
      Tak to se budu těšit i na tvůj článek :-)

      Vymazat
  5. Proč mám pocit, že co zmíňka o mě, to chvála nebo dárek? :-D Skoro se až červenám. ;)
    Samozřejmě jsem Tě také moc ráda po roce potkala, poklábosila a prožila tenhle báječný knižní den. Bylo by určitě super, kdyby to byl takový "náš rituál" - vůbec se tomu nebráním. :-)
    Článek mám v plánu, ale ještě jsem se do něho nepustila - su ostuda - já vím! Snad dneska po bráchové oslavě...(když nemám, žádné jiné návštěvní záležitosti :-D) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: Já to s tou knihou "Kamkoliv půjdeš" a s tou hláškou ale myslela v dobrým! :-) Vím, že se ti má recenze celkem líbila, ale knihu by sis asi nekoupila, tak jsem to "vyřešila" za tebe.. Tak doufám, že to pro tebe nebude "čtecí odpad" :-D
      PS2: Já děkuji za Želvy :-)

      Vymazat
    2. Ale opravdu jsi byla skvělým společníkem, takže není proč se červenat :-)). Bylo to fajn i když to netrvalo moc dlouho, ale užila jsem si to :-)
      Na tvůj článek se těším tak snad se ho brzy dočkám :D :-P

      Já vím, žes to myslela v dobrém :-) Jsem ráda, žes mi ji koupila, sama bych se k tomu fakt nedokopala a takhle si ji doufám brzy přečtu :-)
      A za Želvy nemáš zač!

      Vymazat
  6. Vidím, že ve čtvrtek to tam nebyla taková tlačenice. Víkend byl příšerný (na tlačenice), ale jinak se to zvládnout dalo. V pátek jsem si protrpěla migrénu, ale na sobotu se to naštěstí zlepšilo, takže jsem to nějak přežila a nakonec navštívila všechny programy, které jsem chtěla. :))
    A máš pravdu tlačenice na Bryndzu byla šílená. :D

    Jinak přivezla jsem si 5 knížek. 3 z výprodeje od Fieldingové a pak Zmizení Sáry Lindertové a Tiché roky.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych si tam chtěla někdy užít všechny čtyři dny, musí to být paráda :-) Jen to množství lidí mě trochu odrazuje.
      Koukám, že jsi Zmizení Sáry Lindertové taky neodolala :-) Já se na knihu hodně těším, všude čtu jen samou chválu. Teď už jen na ni najít čas :D

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.