sobota 16. června 2018

MINIRECENZE: Papírová princezna | Prokletý princ | Pentagram

Hezké odpoledne milí čtenáři.

Dnes jsem si pro vás připravila tři minirecenze, z nichž dvě knihy jsou první dva díly ze série Royalové a třetí kniha je pátý případ Harryho Holea.

Papírová princezna | Erin Watt

Stručná anotace:
Ella Harperová neměla život nikdy jednoduchý. Se svou přelétavou matkou se celý život stěhovala od města k městu, bojovala o přežití a doufala, že se jednou její život obrátí k lepšímu. Pak matka zemřela a Ella musela pracovat na třech místech zároveň, aby se uživila. Jednoho dne se objeví Callum Royal, který Ellu proti její vůli vytrhne z jejího nuzného života a odveze ji do svého sídla, za pěti syny, kteří ji však nenávidí. Bratři Royalové jsou jeden přitažlivější než druhý, k žádnému ji to ovšem netáhne tak jako k Reedovi, jenž je však odhodlaný ji poslat zpět odkud přišla. Ella se bude muset potýkat s nevraživostí nejen svých pěti nevlastních bratrů, ale také spolužáků ze střední, kterou navštěvuje jen vybraná elita. Jestli má Ella v paláci Royalů přežít, bude se muset naučit, jak být jednou z nich a přitom zůstat sama sebou.

Proč tato kniha a okolnosti vedoucí k jejímu přečtení:
Na počátku všeho byla obyčejná lidská vlastnost - zvědavost. Co na těch Royalech všichni mají? Že bych se jim podívala na zoubek? Řeknu to asi tak - zítra si běžím do knihovny pro druhý díl :D

Stručné zhodnocení:
Skvělé oddechové čtení, které jsem přelouskala jedním dechem. Láska, lži, intriky, erotika, bohatství, luxus, sexy chlapi - to vše  na vás v knize čeká a ještě mnohem víc. Postavám bych možná přidala pár let navíc, aby vše působilo realističtěji, ale i tak jsem spokojená. Jsem ráda, že hlavní hrdinka nebyla jen hloupá nána s hlavou v oblacích, ale. Autorka se bohužel nevyhnula pár obvyklým klišé, které tento typ literatury přitahuje, ale mnohé jsem jí odpustila. Občas jsem se nad některými scénami pousmála, také hlavně přitom, jak hlavní hrdinka neustále obdivovala Reedovy vypracované svaly a neustále čtenářům připomínala jeho fyzické kvality. Reed je správný "zlý chlapec" a vůbec se nedivím, že si ho některé čtenářky zamilovaly a doslova všem bratrům propadly. Já k tomu neměla daleko. Nemůžu se dočkat pokračování.

✰✰✰✰

Prokletý princ | Erin Watt

Stručná anotace:
Reed Royal má vše, co by si mohl přát - vzhled, postavení, peníze, cokoliv, na co si vzpomene. Spolu s bratry navštěvuje elitní akademii Astor Park a dívky na něj stojí frontu, aby si s Reedem mohly vyrazit, a kluci mu to závidí, jenže Reedovi nikdy nezáleželo na nikom jiném než na jeho rodině - dokud mu do života nevstoupila Ella Harperová. Počáteční antipatie, která přešla v nenávist a plán, jak novému členovi rodiny udělat ze života peklo, vzaly brzy za své. Nenávist se postupně změní v lásku a Reed chce být Elle nablízku a zajistit jí bezpečí. Vše bude idylické a zalité sluncem, ale když Reed udělá jednu hloupou chybu, Ellu od sebe odežene a uvrhne tím rodinu Royalů do chaosu a život se mu začne rozpadat pod rukama. Ella ho už nechce. Tajemství. Zrada. Nepřátelé. Nic podobného Reed dosud nepoznal, ale pokud chce získat svou princeznu zpět, musí dokázat, že jí za to stojí.

Po přečtení Papírové princezny jsem si ihned běžela do knihovny pro pokračování a ještě ten den plynule na příběh navázala.

Stručné zhodnocení:
Mé radostné pocity, které jsem měla po dočtení Papírové princezny, se po přečtení Prokletého prince už nedostavily. Na začátek jsem se těšila, protože Papírová princezna skončila velice otevřeně a věřím, že každá čtenářka se chtěla dozvědět, jak to vlastně všechno bylo. Kniha je tentokrát psána i z pohledu Reeda, takže se dozvíme jeho pohnutky a trochu více tohoto na venek drsného chlapce poznáme. Musím říct, že se mi v prvním díle víc líbilo, jak na mě působil, tak tajemně a opravdu drsně. V tomto díle se jeho postava stala citlivější a poznali jsme jeho pravé já, že za tou drsnou slupkou se skrývá normální muž, které zasáhla ztráta matky, stejně jako Ellu. To mají oba společné. První polovinu knihy se ovšem nic moc neděje, Reed i Ella zažívají různé trable a je jasné, že brzy se dají opět dohromady. Čekala jsem větší jiskření a vzrušení mezi těmi dvěma, ale to, co v prvním díle dokonale fungovalo, zde chybělo. Knihu musím hodnotit bohužel jako průměr, který ničím zvláštním nevybočuje, což je škoda. Reeda Royala jsem si oblíbila a po otevřeném konci se na pokračování rozhodně chystám, ale už to asi nebude takové horké, jak před přečtením tohoto dílu. Zvědavost je však silnější a Palác lží mám již objednaný v knihovně.

✰✰✰

Pentagram | Jo Nesbø

Stručná anotace:
V Oslu nastala doba dovolených a udeřila vlna veder. Harry Hole je na dně - opilý, opuštěný a suspendovaný. Ve zběsilém, ale neúspěšném honu za usvědčením svého kolegy Toma Waalera z vraždy zradil všechny své blízké. Dostane však ještě poslední úkol - vypátrat sériového vraha, který obětem odsekává prsty. Kvůli dovoleným však není dostatek lidí a Harry bude muset pracovat spolu s Tomem Waalerem, jediným kolegou, který nemá dovolenou. Vzápětí zmizí manželka známého producenta Willyho Barliho, který chystá premiéru muzikálu My Fair Lady, v němž měla jeho žena hrát hlavní roli. Dokáže Harry rozluštit vzkazy a symboly, které vrah zanechává na místech činu, a dokáže zabránit dalším vraždám? Přijme nabídku Toma Waalera? A podaří se mu vrátit svůj osobní život k normálu?

Další díl, tentokrát již pátý, s Harrym Holem v hlavní roli. Aneb pokračuji ve čtení série :-)

Stručné zhodnocení:
Opět se setkáváme s oblíbeným vyšetřovatelem Harry Holem, kterého, zdá se, porazil démon alkohol. Ocitá se na dně, bez práce a bez své životní lásky. Bude však muset vyřešit ještě poslední případ, navíc s nenáviděným kolegou, který zavraždil Harryho kolegyni a kamarádku Ellen. Podaří se mu  tentokrát usvědčit Toma Waalera? Nebo je to boj s větrnými mlýny?
Nesbø opět nezklamal. Naservíroval čtenářům velmi čtivý příběh už od prvních stránek. Harrymu budete držet palce, aby to s ním nedopadlo špatně, aby se konečně vzchopil a zničil tu svini Waalera. Podotýkám, že Waaler je skvěle napsaná záporná postava - odporný ve všech ohledech. Na této knize se mi líbilo, že zde Harry řešil pouze jeden případ, čtenář se tak mohl více soustředit a případy (jako například u minulého dílu) se mu tolik nepletly. V knize nechybí dějové zvraty, které se čtenářem zamávají, překvapivé rozuzlení ani výborný závěr. Souboj ve výtahu byl geniální. Skvěle napsáno. Nemám opravdu nic, co bych vytkla. Parádní jízda od začátku do konce. Už teď se nemohu dočkat dalšího dílu.

✰✰✰✰✰