čtvrtek 9. dubna 2020

RECENZE: 25 gramů štěstí | Massimo Vacchetta, Antonella Tomaselli

Share it Please
autor: Massimo Vacchetta, Antonella Tomaselli
překlad: Barbora Šupíková
originální název: 25 grammi di felicità (2016)
nakladatelství: Kazda
rok vydání: 2019
počet stran: 184
anotace


Moje zhodnocení:


Když mi nakladatelství Kazda nabídlo italský bestseller 25 gramů štěstí s podtitulem Jak vám maličký ježek může změnit život, řekla jsem si, proč ne. Zvířata i přírodu mám ráda a knihu věnovanou výhradně ježkům jsem ještě nečetla.

Tato kniha vypráví příběh Massima Vacchetty, veterináře specializujícího se na dobytek, kterému jednoho dne svěří kolega do péče 25 gramové mládě ježka. Massimo je zpočátku vyděšený, a to nejen velikostí toho miniautrního tvorečka, ale také tím, že s ježky neměl dosud žádné zkušenosti. Vezme to však jako výzvu, malého tvorečka si oblíbí a po zjištění, že se jedná o samičku, ji pojmenuje Ninna. Ta si za krátkou chvíli dokáže získat celé jeho srdce. Její péčí se vzdá rodinného života a malou Ninnu přijme jako své vlastní dítě.


Zpočátku vás může jeho přehnaná péče trochu děsit, protože malé ježčí mládě bere opravdu jako malé miminko, které potřebuje jeho 24 hodinovou péči. Zároveň s tím, jak malá Ninna roste, se Massimo učí vše o životě ježků. Ninna je totiž velice zvědavý ježeček a musí okouzlit snad každého. Massimo si díky Ninně uvědomil, co je pro něho v životě důležité a založil záchrannou stanici pro ježky. Ježci jsou totiž ohrožený druh, málo doceněný a autor se snaží zraněná, týraná a bezbranná zvířátka zachránit, neboť i ona mají právo na plnohodnotný život. 

"Tak proč to děláš. Co máš z ježků?"
"Mám z nich radost."

Massimo vypráví laskavý, milý a dojemný příběh, který musí chytnout za srdce každého milovníka zvířat. Já jsem toho důkazem. Už dlouho se mi nestalo, abych u takového druhu příběhu měla neustále slzy v očích dojetím. Antonella Tomaselli, která příběh sestavila z rozhovorů s Massimem, odvedla opravdu skvělou práci.


Vím, že čtenáři vyhledávají spíše příběhy o psech či kočkách, ale i tento o ježcích stojí rozhodně za to a potěší každého milovníka zvířat. Uvnitř naleznete nejen úžasný příběh, ale rovněž krásné fotografie vyvedené na křídovém papíře, které vás seznámi s ježky, jenž se dostali Massimovi do rukou a on udělal vše pro to, aby je zachránil. Bonusem jsou zajímavé informace o ježcích a věřím, že až knihu přečtete, budete si chtít jednoho ježečka pořídit i domů.


✰✰✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Kazda. Pokud vás kniha zaujala, zakoupit si ji můžete přímo zde.

6 komentářů:

  1. Kniha na mě působí vážně příjemným dojmem. Navíc jsem nic s tématikou ježků ještě nečetla. :)) Možná se po knize také podívám.

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé já jsem ráda, že se ti taky líbila tak moc jako mně. Já jsem se do téhle knížečky úplně zamilovala a úplně mě mrzelo, že nebyla delší. A půjčila jsem ji i babičce a té se taky strašně moc líbila. Ještě musím donutit mámu, aby si ji přečetla. :-D
    Souhlasím, že je to nesmírně milé čtení, ale i jsem se v ní dozvěděla spoustu zajímavých informací a některé i využila, když jsme na konci zimy našli ježečka. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi moc líbila a doporučuji všude, kudy chodím. Momentálně si ji půjčila sestra, tak jsem zvědavá, co na ni řekne :) Možná ji pak vnutím i taťkovi :D
      Já o ježcích taky moc nevěděla, akorát, že jsou to všežravci a mají blechy :D v přírodě jsem jich už pár potkala, ale nikdy ne v takové situaci, že bych musela zasahovat :)

      Vymazat
  3. Ach bože, to vypadá na kouzelnou knihu :-) Myslím, že se jedná o jeden ze zajímavějších zvířecích kousků :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě :) Je moc hezky napsaná. Kdyby si tu knihu autor psal sám, asi by nebyla tak dobrá, paní/slečna Antonella Tomaselli je žena na svém místě :D

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.