RECENZE: Dívka v ledu | Robert Bryndza

autor: Robert Bryndza
překlad: Kateřina Elisová
originální název: The Girl in the Ice
rok vydání: 2016
počet stran: 448

Skvělý thriller s nečekanou zápletkou, který jen tak neodložíte...

Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život.

Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně.

Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala?

Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti.

Dopadne ho dříve, než udeří znovu?

Hlavní postavou této knihy je detektiv šéfinspektor Erika Forsterová, jejíž poslední případ skončil smrtí pěti policistů včetně jejího manžela, také detektiva. Aby všemu unikla, odjíždí pracovat do Metropolitní policie Manchester. Nyní je však povolána zpět do Londýna a má vést vyšetřování vraždy mladé ženy, která byla nalezena pod vrstvou ledu. Zprvu se neví, o koho se jedná, ale záhy se zjišťuje, že obětí je Andrea Douglasová-Brownová, dívka z mocné a bohaté rodiny a dcera váženého aristokrata. Otec Andrey vyvíjí na policejní oddělení značný nátlak, aby byl urychleně nalezen Andrein vrah, a to za každou cenu. Erika se snaží zapomenout na své problémy a ponořuje se naplno do pátrání. Bohužel ze strany Andreina otce a nadřízených jsou jí házeny klacky pod nohy. Erika se však nevzdává i přesto, že kolegové dlouhou dobu nechtějí uvěřit, že existuje spojitost mezi Andreinou smrtí a vraždami tří prostitutek. Čím blíže se Erika blíží odhalení pravdy, tím více se pachatel přibližuje k Erice. Ten je velmi nebezpečný a Erika ho musí dopadnout dříve, než dojde k další vraždě...

Dívka v ledu je právem označována jako světový bestseller, neboť se jí prodalo již přes milion výtisků a byla označena jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller. Pro mně se jedná už teď o překvapení roku 2016. Přesto o autorovi Robertu Bryndzovi slyším poprvé, byť má na kontě již několik románů. Tento britský autor zaujme nejen svým jménem, ale i tím, že žije se svým manželem na Slovensku, což se promítá i do děje. Erika Forsterová je původem Slovenka, taktéž matka oběti a rovněž i některé další postavy jsou slovanského původu. V knize je i zběžně zmíněna Praha.

Kniha má tu moc, že vás udržuje v napětí po celou dobu až do poslední stránky. Má spád, podezřelí se střídají a čtenář je na konci opravdu překvapen pachatelovou totožností. Ač má kniha téměř 450 stran, čte se jedním dechem. Napomáhá tomu i širší řádkování, příjemný font písma a především krátké kapitoly. Zaručuji vám, že poslední stránky vás ke knize přikovají a knihu nebudete moci odložit. Děj je prakticky bez hluchých míst a nudných zdlouhavých popisů. Autor též mistrně vykreslil atmosféru mrazivého Londýna.

Charaktery postav jsou vykresleny bravurně, hlavně co se týče sympatické hlavní hrdinky Eriky Forsterové. Její kolegy Petersona a Mossovou si taktéž oblíbíte, a to nejen pro jejich lidskost. Záporné postavy jsou rovněž vykresleny velice přesvědčivě.

Dívku v ledu doporučuji nejen věrným čtenářům detektivek, ale i nečtenářům, které kniha jistě také osloví.

Pokud tedy toužíte po kvalitním thrilleru, je kniha určená právě pro vás.

99 %