středa 18. března 2020

RECENZE: Dobré ráno, žabko! | Gabriele Clima, Agnese Baruzzi

Share it Please
autor: Gabriele Clima
překlad: Barbora Veselá
ilustrace: Agnese Baruzzi
nakladatelství: Ocelot
rok vydání: 2020
počet stran: 11


Anotace:


Příroda umí vyprávět nádherné malé i velké příběhy, které nás dokážou dojmout i překvapit jako opravdová dobrodružství. Tak jako ten o žabí mamince a jejích malých žabkách, které rostou, rostou a rostou a každý den objevují, že se nikdy nepřestáváme učit.


Moje zhodnocení:


Když mi Megaknihy.cz nabídly k recenzi výběr ze tří dětských knih, neváhala jsem a vybrala si ten o žabce. Syn má žabky rád, tak nebylo o čem rozhodovat. Další na výběr ze stejné série byly tyto: Dobré ráno, červenko! a Dobré ráno, zajíčku!


Knížka je určená pro ty nejmenší děti, a to již od jednoho roku. Má pouhých jedenáct stran, ale vynahradí vám to obsahem, který rozhodně stojí minimálně za prohlédnutí. Jednotlivé listy jsou silnější jako u klasických dětských leporel a tak se nemusíte bát, že by vaši malí záškodníci knížku brzy zničili. Kniha je rozměrově větší než klasické leporelo, ale zaručuji vám, že se bude příjemně číst.


Kniha má nádherné ilustrace, které si užijí nejen vaše děti, ale i vy. Uvnitř je kniha vyřezávaná, ale nejedná se o klasická otevírací okénka, ale předcházející strana vždy souvisí ilustračně i s tou následující. Je vidět, že je knížka od první do poslední stránky promyšlená.

Co se týče textu, ten hezky doplňuje nádherné ilustrace a vypráví příběh o žabí mamince a jejích žabích dětech, kterak se žabí maminka zamilovala do žabáka, s nímž měla kupu malých dětí. Nejprve vznikla malá vajíčka, ze kterých se vylíhli pulci a z nich vyrostly malé žabky. Děj je velice jednoduchý a textu opravdu málo, takže by i nejmenší děti mohly udržet chvilkovou pozornost.


Myslím si, že tato kniha rozhodně stojí za pozornost a pokud hledáte zajímavou a originální knihu pro děti, poohlédněte se po této či po dalších ze stejné série.


✰✰✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Ocelot a eshopu MegaKnihy.cz. Pokud vás tato kniha zaujala, můžete si ji zakoupit přímo zde.



2 komentáře:

  1. O knihách jsem také uvažovala, ale nakonec jsem usoudila, že děti kolem mě, jsou na ně už příliš velké. :)) To ale neznamé že se mi nelíbí, právě naopak. Osobně bych asi vybrala zajíčka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že mého tříletého syna taky nijak zvlášť nezaujala...je to hold pro menší děti, ale knížka je i tak moc pěkná, mně se líbila hodně :D

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.