pátek 29. května 2020

RECENZE: Víš, kdo se dívá? | Catherine Ryan Howard

Share it Please




autor: Catherine Ryan Howard
překlad: Petr Kotouš
originální název: Rewind (2019)
nakladatelství: Grada
značka: Cosmopolis
rok vydání: 2020
počet stran: 360
anotace








Moje zhodnocení:


Po přečtení anotace knihy Víš, kdo se dívá? irské autorky Catherine Ryan Howard jsem očekávala vcelku zajímavý a originální námět. Jak nakonec mé hodnocení dopadlo?


Hned první kapitola čtenáře navnadí - sleduje v ní totiž brutální vraždu ženy, přičemž celou scénu završí rozbití kamery. Obraz se vypne. Poté se video přetáčí zpět. Objevuje se Natalie, která z Dublinu přijíždí do Shanamore, aby zde objevila manželovo tajemství. Když se video posune kousek dopředu, čtenář pozoruje Audrey, reportérku zařazenou do "podřadné" redakce zábavy, která dostane od šéfa nový úkol, který ji může vynést na výslunní "opravdového" zpravodajství. Před týdnem totiž zmizela Natalie O´Connorová, hvězda Instagramu, jejíž manžel oznámil její zmizení až nyní, což je samo o sobě dost podezřelé. Audrey cítí, že tohle je její šance.

Autorka rozehrává hněd několik dějových linek probíhajících v různých časových úsecích podobně, jako bychom sledovali video. PŘEHRÁT, PAUZA, STOP - tak jsou v knize označovány kapitoly. Zpočátku vám může dělat problém zorientovat se v časových úsecích, ale i postavách, jelikož těch v knize rovněž není málo. Sledujeme majitele chat Andrewa, instagramerku Natalii, reportérku Audrey, příslušníka policie Seaniho, majitelku hotelu Jennifer a další. 


Na knihu jsem se hodně těšila, protože anotace slibovala originální námět a zajímavě seskládaný příběh. Začátek vás jistě navnadí, může sice působit trochu zdlouhavějším dojmem, ale nepřikládala jsem tomu žádnou váhu, zápletku je potřeba správně rozehrát. Asi do poloviny vás bude příběh udržovat v mírném napětí, neustále budete čekat na jakýkoliv zvrat, zajímavou scénu, větší napětí, ale bohužel ničeho takového se nedočkáte. Navíc je pravděpodobné, že stejně jako já odhalíte podstatu zápletky. Nebylo ani příliš složité na to přijít.

Konec jedno malé překvapení skrýval, což považuji za plus, ale nedokázal zachránit celou knihu.  Příběhu chyběla šťáva, pořádná dávka napětí i gradace k závěru knihy. Epilog, shrnující celý děj, byl podle mého názoru úplně zbytečný, protože se v něm nic nového nedozvíte. 

Příběh měl zajímavou myšlenku i nápad na zpracování, ale nakonec se obojí minulo účinkem. Jako oddechový thriller pro začátečníky - proč ne. Ostřílené čtenáře bude bohužel nudit.


✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Martině Havlové z nakladatelství Grada, kde si také knihu Víš, kdo se dívá?, pokud vás zaujala, můžete koupit.

5 komentářů:

  1. Kniha má opravdu zajímavý námět. Škoda, že nebyla dotažená. A velké množství postav je také někdy na škodu. No, aspoň vím, že tato pro mě nebude.

    OdpovědětVymazat
  2. Mě kniha moc nezaujala a jak je vidět, kyž si ji nepřečtu o tolik nepřijdu. :) Je škoda, když má kniha zajímaovu myšlenku, čtenáře naláká a pak nevyužije svůj potenciál...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsi mě moc nepotěšila, neboť ji tady mám nachystanou k přečtení :-D Ale uvidíme, snad alespoň něčím zaujme :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Musím jen souhlasi. Dneska jsem četla na tuhle knihu straně pozitivní recenzi, jak je kniha moderní atd, tak jsem slečně do komentáře napsala, že má sice pěknou recenzi, ale že já s ní bohužel nesouhlasím, protože já, coby čtenář thrillerů a detektivek, tuhle knihu pak dočítala s nechutí :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem абрам александр podnikatel, který byl schopen oživit své umírající těžařské podnikání pomocí boha poslaného věřitele známého jako Benjamin Lee Lee konzultant půjčky. mám bydliště v Jekatěrinburgu екатеринбург. snažíte se začít podnikat, vyrovnat svůj dluh, rozšířit svůj stávající, potřebujete peníze na nákup zásob. máte problémy se snahou zajistit dobrý úvěr, chci, abyste věděli, že vás pan Benjamin provede. je to správné místo, kde můžete vyřešit všechny své finanční problémy, protože jsem živou výpovědí a nemůžu si to nechat jen pro sebe, když ostatní hledají způsob, jak být finančně pozvednut .. chci, abyste všichni kontaktovali tohoto boha poslaného věřitel pomocí údajů, jak je uvedeno, aby se mohl podílet na této skvělé příležitosti e-mail: 247officedept@gmail.com nebo whatsapp/text +1-989-394-3740.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentáře.