pondělí 25. května 2020

RECENZE: Jeden z nás | Shari Lapena

Share it Please

Jeden z nás

       autor: Shari Lapena
       překlad: Naďa Špetláková
       originální název: Someone We Know (2019)
       nakladatelství: Kalibr
       edice: Edice světový bestseller
       rok vydání: 2020
       počet stran: 280
       anotace

Moje zhodnocení:


Jednoznačně nejlepší autorčina kniha! Manželé odvedle byli podle mého průměrní, Někdo cizí v domě podprůměrní (po téhle knize jsem si říkala, že už od autorky nic číst nechci), ale pak napsala Nevítaného hosta, jehož děj byl přirovnáván ke knihám Agathy Christie, a nemohla jsem si ho nechat ujít. Dobře jsem udělala! No a tahle kniha byla bonbonek. Opravdu skvělá a ještě předčila i Nevítaného hosta!

S tolika tajemstvími a lžemi jsem v knize už dlouho nesetkala. Připravte se na napínavý thriller odehrávající se v uzavřené sousedské komunitě na jednom newyorském předměstí, kde si každý vidí do talíře a o druhém něco ví. Sám však taky toho spoustu tají. 

Vody sousedství rozvíří nejprve anonymní dopisy, v nichž se matka omlouvá za svého syna, který se vloupal do některých z domů. Záhy je nalezena ubitá žena ze sousedství, z jejíž vraždy je podezřelý číslo jedna manžel oběti. Brzy však na povrch začnou vyplouvat tajemství a nikdo si nemůže být nikým jistý.


Na necelých tři sta stranách rozehrála autorka svým osobitým stylem příběh složený ze střípků osudů obyčejných lidí žijících v sousedství. Největší prostor dostává Olivia, matka teenagera Raleigha, který jí v poslední době dělá velké starosti. Svědomí a snaha udělat za každou cenu správnou věc vyvolá u sousedů spíše nedůvěru a ostražitost.

Postav se v knize vystřídá celkem hodně, a to včetně vyšetřující detektivní dvojice. Nemusíte se však bát, že byste měli problém s orientací, autorčin stručný styl psaní vám to vůbec nedovolí, protože opět knize vévodí její jednoduché a úderné věty, které příběh celkově vyzdvihnou a podtrhnou. 

Jeden z nás je čtivý příběh plný napětí, který si po celou dobu dokáže udržet vaši pozornost. Tip na vraha budete měnit snad s každou kapitolou a s každou přibývající stránkou. Tempo knihy je opravdu vražedné a nenechá vás ani na okamžik vydechnout, a to až do strhujícího finále, které vám vyrazí dech. 


✰✰✰✰✰


Jak to máte vy s knihami od Shari Lapeny?
Která se vám zatím nejvíc líbila?

8 komentářů:

  1. Vypadá to, že se Shari Lapena rozepsala. Po Manželé odvedle jsem neměla odvahu se do žádné další její knihy pouštět a teď nevím, jestli s touhle neudělám výjimku. Poznamenám si ji a pak uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, Manželé odvedle nebyly úplně ono, ale jak píše Marcelka, už kniha Nevítaný host byla od autorky velice povedená, a tahle "jakbysmet", tak neváhej a zkus. :-))

      Vymazat
    2. Určitě zkus aspoň tuhle Ivet, protože tahle se opravdu povedla, udrží tě celou dobu bdělou a i bych se vsadila, že se ti bude líbit :)

      Vymazat
  2. Před hodinkou jsem publikovala svojí recenzi, a tak jsem si mohla přečíst tu tvojí. Na tebe nezvykle krátká, ale obsáhlá - je v ní řečeno vše!
    Kdybych ji neměla za sebou, tak by jsi mě na ni 100% nalákala ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu tvoji rozečetla včera na mobilu a pak se mi to nějak seklo a zmizlo mi to :D takže teď to jdu napravit a přečíst si ji celou a pořádně a zanechat komentík :-)
      A děkuji :-)

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze. Mě jsi rozhodně nalákala. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky se mi líbila a určitě jsem neuhádla, kdo za tím vším je. I když jsem byla docela blízko :-D Rozhodně nejlepší autorčina kniha :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Po poslední knize se na tuhle těším jako malá !!! A ted jsi mě ještě více nalákala, dneska začínám :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentáře.