RECENZE: Slib mlčení | Linda Castillo

autor: Linda Castillo
překlad: Petra Pechalová
originální název: Sworn to Silence
nakladatelství: MOBA
rok vydání: 2014
počet stran: 384

Před šestnácti lety řádil v městečku Painters Mill v Ohiu sériový vrah, který měl na svědomí několik velmi brutálních vražd. Jednou z obětí mohla být i mladá amišská dívka Kate Burkholderová, která surový útok přežila. Tento den se však vryl do paměti nejen jí, ale i její celé rodině, neboť všechny spojilo jedno temné tajemství.
Celých šestnáct let byl klid a místní věřili, že zlo je již navěky pohřbeno. Nebo se mohli mýlit? Uprostřed jedné mrazivé noci je totiž nalezeno tělo mladé dívky, které nese stejné znaky mučení, jaké byly zaznamenány na obětech právě před šestnácti lety. Vyšetřování se ujímá mladá policistka Kate Burkholderová, která se rozhodne vraha zastavit dřív, než udeří znovu. Povede se jí to? A dokáže si uchovat tajemství, které ocejchovalo ji i její rodinu?

Na knihy Lindy Castillo a její sérii o náčelnici Kate Brukholderové jsem četla všude jen samou chválu. Všechny její thrillery mají vysoké hodnocení čtenářů a zajímavostí je především to, že se ve svých knihách zaměřila na jednu z nejkonzervativnějších křesťanských skupin - amiše, kteří praktikují jednoduchý způsob života v souladu s přírodou, půdou a členy své komunity. Vyhledala jsem si o nich více informací, abych byla při čtení v obraze, ale není to vůbec podmínkou, neboť autorka vás s jejich životy obeznámí nenásilnou a nevtíravou formou.

Hlavní hrdinkou je náčelnice Kate Burkholderová, bývalá amiška, která se po traumatizující události vzepřela víře rodičů a hned jak dovršila osmnácti let, vystoupila z jejich církve. Její rodina na ni zanevřela a přestala se s ní stýkat, kromě matky, která pro ni měla vždy slabost, ale bohužel před dvěma lety zemřela. Kate odjela na zkušenou, vystudovala policejní akademii a když matce diagnostikovali rakovinu prsu, vrátila se do svého rodného města, kde jí poté byla nabídnuta pozice náčelnice místní policie. Když je nalezeno tělo mrtvé dívky vykazující stejné  známky mučení jako před šestnácti lety, zpozorní, neboť to vypadá na stejného vraha. To ale není možné...

Od knihy a celého příběhu jsem měla velká očekávání a s potěšením mohu oznámit, že se naplnila. Jedná se o strhující thriller, který mě vtáhl hned od prvních stránek a už nepustil. Autorka píše velmi čtivě, do příběhu se ponoříte a nevnímáte okolí, jen hltáte stránku za stránkou. Nevěřila jsem, že mě knížka tak chytne, ale opak se stal pravdou. Příběh nemá žádná hluchá místa, takže ani na okamžik nepocítíte byť jen náznak nudy. Naopak. Napětí stoupá každou přečtenou kapitolou a vy jen s trnete, co přinesou další stránky. Nechybí hodně zvratů, které zamíchají s dějem a vy budete podezírat každého ze spáchání oněch brutálních vražd.

Autorka se nebojí popsat brutální scény do každičkého detailu přesně tak, abyste je měli přímo před očima, takže pokud vám tyto scény nedělají dobře, doporučuji se knize spíše vyhnout. Nemáte však pocit, že by to bylo prvoplánové. Tady to do celého příběhu pasuje a činí jej syrovějším. Líbilo se mi i prostředí, ve kterém se příběh odehrával a hlavně všudypřítomný mráz a sníh, který vám zalézal až do morku kostí. Jediné, co mi k celému příběhu nesedlo, byla obálka, která nejspíš zobrazuje sklonek léta.

Celý příběh pomalu graduje ke skvělému finále, které bude pro mnohé čtenáře překvapením, já jsem však od jisté doby svůj tip měla a ukázal se jako správný. Nic to však nemění na mém celkovém hodnocení, protože kniha jako celek je opravdu mistrně napsaná.

Pokud tedy máte rádi policejní thrillery, ve kterých se důkladně pátrá po všech stopách, jež vás dovedou k pachateli, vyslýchají se svědkové, ale také se pátrá na vlastní pěst, určitě touto knihou neprohloupíte.

✰✰✰✰✰

Setkali jste se již s knihami Lindy Castillo? A pokud ano, co na ně říkáte?