pátek 23. února 2018

RECENZE: Nebezpečná laskavost | Darcey Bell

Share it Please
autor: Darcey Bell
překlad: Vlasta Hesounová, Alžběta Slavíková Hesounová
originální název: A Simple Favor
nakladatelství: Leda
rok vydání: 2018
počet stran: 352
oficiální anotace


Moje zhodnocení:


Stephanie žije sama se svým pětiletým synem od doby, kdy její manžel spolu s jejím bratrem tragicky zahynul při autonehodě. Její největší zálibou je psaní blogu, který je určen pro komunitu matek s malými dětmi, jehož prostřednictvím ventiluje své úzkostné pocity. 
Emily je úspěšná mladá žena, která s manželem Seanem žije v harmonickém manželství spolu s jejich malým synkem, který je zároveň nejlepším kamarádem syna Stephanie. Emily jednoho dne požádá Stephanie o malou laskavost, aby vyzvedla jejího syna ze školy, že si ho jako obvykle večer vyzvedne. Emily se však neukáže, navíc nezvedá mobil a neodpovídá na zprávy. Emily působila vždy jako vzorná matka a toto jí není vůbec podobné. Stephanie nabírá podezření, že se Emily muselo něco stát a využije svůj blog k nalezení kamarádky. Bohužel Emily je později nalezena v jezeře utonulá a případ je brzy uzavřen jako sebevražda. Stephanie začne mít brzy jisté pochybnosti a nejistota ji svírá čím dál naléhavěji. Jak dobře znala svoji nejlepší kamarádku? Co ví o jejím dřívějším životě? Co když se za kamarádstvím skrývá něco mnohem ďábelštějšího?


Nakladatelství Leda vydalo další podmanivý psychothriller tentokráte o dvou kamarádkách, které si svěřily všechna svoje tajemství...až na jedno. Příběh je protkaný lží, a ne jedinou. Ta totiž v tomto příběhu hraje hlavní roli. Kdo lže a kdo pouze skrývá tajemství? Nebo obě dvě věci spolu úzce souvisí? Co když si nemůžete být jistí ani sami sebou?




Darcey Bell, autorka Nebezpečné laskavosti, se narodila a vyrostla na zemědělské farmě v západní Iowě a v současné době pracuje jako učitelka v mateřské školce v Chicagu. Tento román je její prvotina. A teď můžu i potvrdit, že velmi vydařená.

Nebezpečnou laskavost jsem na můj vkus četla trochu déle, ale jen do doby, než jsem překlenula nezáživný a mírně zdlouhavý začátek, do kterého bylo obtížné se začíst. Pro celkový příběh je však důležitý a tak mi nezbylo, než se jím prokousat. Netrvalo to však dlouho, a ta správná "psycho" jízda se brzy rozjela naplno.




Líbilo se mi celkové podání příběhu, které autorka zvolila, ale také styl, jakým ho čtenářům podala. Nic totiž není takové, jaké se od začátku zdá a i když vám v hlavě vyvstanou různé teorie, co je oním hlavním tajemstvím, nepovede se vám pravdu zcela odhalit. Ze začátku můžete mít pocit, že jste již něco podobného četli, autorka vás však překvapí šokujícími detaily a zajímavými zvraty, které povedou k rozuzlení celé zápletky. Během čtení vás budou napadat různé otázky, kterých se nezbavíte až do samého konce. Ty jsou totiž hlavním pohonem při čtení této knihy. I když ne jediným.

Velmi mě zaujaly postavy a jejich charakteristika. Žádná není černobílá, natož dokonalá, a často také chybují.  Dá se s určitostí říct, která z nich je oběť? V této knize si nebudete moci být jistí ničím. Odhalit, která z nich lže nebo mluví pravdu, bude velmi obtížné. Znáte dobře vaši nejbližší kamarádku, které naprosto důvěřujete a svěřujete ji svá nejtajnější tajemství? Možná byste si ji měli proklepnout, co vy na to?




Bohužel jako matce mi bylo líto dětských postav a rozhodně bych se dlouho zamýšlela nad tím, zda by mi osobní důvody byly přednější než křehká dětská duše, která by špatná rozhodnutí dospělých odnesla nejvíc. Tímto mi příběh přišel neuvěřitelný a malinko přitažený za vlasy.

Konec byl celkem překvapivý, možná bych v závěru ještě více přitvrdila. Přesto jsem velmi spokojená a jsem moc ráda, že mi kniha byla nabídnuta k recenzi a já jsem tak dostala možnost si příběh vychutnat plnými doušky.

Pokud máte rádi příběhy, ve kterých není nic jisté, navíc podané originální formou, neváhejte a na knihu se zaměřte. Kniha je ve svém žánru výjimečným počinem, který by vám neměl uniknout.


✰✰✰✰✰


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Leda. Pokud vás kniha zaujala, zakoupit si ji můžete přímo zde.


Trailer ke knize:

16 komentářů:

  1. Zajímavá kniha a skvělá recenze :) Asi se po ní podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě stojí za pozornost, takže jestli budeš mít možnost, neváhej :-)

      Vymazat
  2. Mě jsi nalákala. Ráda si knihu přečtu.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze, která mě spolu s obálkou hodně nalákala. A to i přesto, že thrillery moc nemusím. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je zajímavá, oči jsou teď skoro na všech :D Kniha stojí za pozornost :-)

      Vymazat
  4. Knižka vyzerá celkom zaujímavo a mám rada prekvapivé konce :))

    OdpovědětVymazat
  5. Máš pravdu s tím pomalejším rozjezdem! Mně právě pak tak strhla ta druhá část, že jsem na první polovinu a její roztáhlost trochu zapomněla :) Skvělá recenze Marcel, kdybych to už nečetla, nalákala bys mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsem si všimla nezodpovězených komentářů, no hážu si popel na hlavu...A děkuji za pochvalu!

      Vymazat
  6. Zase další povedená recenze a kniha, kteá zní náramě zajímavě a lákavě.
    Také si ji píšu na wishlist.
    Se snad naučím číst "psychothrillery" tímhle stylem :-DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dostala ses k ní už? :D Já si dnes všimla nezodpovězených komentářů :-( kaju se

      Vymazat
    2. Po 3/4 roce :-D no ještě ne, ale koukala jsem, že film půjde do kin (nebo možná už je), tak nevím zda nezkusit rovnou film? :-O

      Vymazat
    3. Opravdu se stydím. Četla jsem si je určitě, ale říkala si - odpovím později a pak na to zapomněla.
      Film mě taky dost zajímá. Chtěla bych to porovnat a zjistit, jak se s tím scénář popasoval. Ale na kino to nevidím, to spíše až to bude k stáhnutí v pc :D

      Vymazat
  7. Povedená recenze :) Na tuhle knihu se chystám a tak mě těší,že jsou na ni i dobré ohlasy :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentáře.