pátek 11. srpna 2017

Červencová rekapitulace

Share it Please

Hezké odpoledne milí čtenáři.


Dnes vám přináším shrnutí za měsíc červenec. Ten byl, co se týče počtu přečtených knih, ještě úspěšnější než minulý měsíc. Přečetla jsem krásných 9 knih. Vůbec netuším, jak se mi to mohlo povést, ale nejspíš díky recenzním výtiskům, které se mi minulý měsíc nahromadily. Tento měsíc se mi bohužel stalo to, co už dlouho ne, a sice, že jsem jednu knihu nedočetla. O jakou knihu se jedná a proč jsem ji nedočetla, se dozvíte níže.

Co se týče nákupů, kromě pár knih, které jsem pořídila za plnou cenu, jsem vesměs nakupovala přes knižní bazar. Tento měsíc se mi povedlo i pár knih vyměnit, takže ve výsledku jsem hodně spokojená :-)

Mimo to jsem se v červenci zúčastnila instagramové knižní fotovýzvy, kterou vymyslela Zvrhlá narciska z Hnízda zvrhlé narcisky. Na každý den připadlo určité téma, a bylo jen na vás, jak jste výzvu pojali. Jediné, co nesmělo na fotografii chybět, byla kniha :-)))


Výběr fotek z mojí instafotovýzvy :-)

Přírůstky:


Nákupy:


Uzel - Dominik Dán
Do vody - Paula Hawkins
Ďábelské hry - Angela Marsons
Labyrint - Sigge Eklund
Poslední rituál - Yrsa Sigurdardóttir
Nestydaté neviňátko - Dominik Dán
Vesaliovo tajemství - Jordi Llobregat
Syndrom E - Franck Thilliez
Smrtící DNA - Franck Thilliez
Vzkaz v láhvi - Jussi Adler-Olsen
Ohnivý anděl - Yrsa Sigurdardóttir


Recenzní výtisky:


Stírací losy - Kerstin Ekman
Josefovská krev - Jaroslav Kuťák
Blackout - Marc Elsberg
Pomněnčino dítě - Amanda Prowse


Výhra:


0



Výměna:


Dům, ve kterém... - Miriam Petrosjanová
Nestydaté plavky - C. D. Payne
Siréna - Kiera Cass
První konec - Lauren James


Přírůstky za měsíc červenec pohromadě

Přečtené knihy:


Hlídači│Neil Spring

První přečtená kniha tohoto měsíce a hned taková pecka! Opravdu jsem nečekala, že mě téma o pozorování UFO tak nadchne. Bylo to i tím, že kniha je inspirována skutečným případem, kdy skupina školáků Pembrokeshireské základní školy viděla přistát v poli v blízkosti školního hřiště stříbrné plavidlo doutníkového tvaru. Když byli žáci vyzváni, aby tento objekt nakreslili, s pár odchylkami se jejich kresby až neuvěřitelně podobaly. Vše se odehrálo v Broad Havenu (Anglie) v roce 1977 a od té doby tam bylo pozorováno UFO ještě několikrát. Čtivá, napínavá kniha, od které se nešlo ani na okamžik odtrhnout.

95 %

recenze zde


Vraždy v kruhu: Muž na dně│Iva Procházková

Česká detektivka, která je zároveň románovou předehrou televizního seriálu s Ivanem Trojanem v hlavní roli. Děj začíná tak, že na dně lomu je nalezeno auto s mužem uvnitř a vše nejprve nasvědčuje tomu, že auto sjelo do vody náhodou. Po proběhnuvší pitvě je zřejmé, že se jedná o vraždu. Tu má vyšetřit Marián Holina, kriminální vyšetřovatel a zároveň hlavní hrdina tohoto příběhu. Ač se může zdát začátek knihy rozvláčný až téměř nudný, je to tím, že si autorka potřebovala připravit půdu pro nadcházející události. Podezřelých je hned několik a Holinovi nezbývá, než vraha svým svérázným způsobem vyšetřování odhalit. Čtivá česká detektivka s dobře vykreslenými postavami a povedeným závěrem.

85 %

minirecenze zde



Něco víc│Patrick Ness

Na tuto knihu jsem byla upřímně zvědavá, protože jsem na ní četla jen samé oslavné ódy. Hlavním hrdinou je Seth, sedmnáctiletý kluk, který právě prohrává svůj zápas s rozbouřeným mořem a umírá. I když si Seth svou smrt uvědomuje, po tmě, která jej zahalila, přichází světlo a ocitá se v Anglii, před domem, v němž kdysi bydlel s rodiči a malým bráškou Owenem. Tomu se však stalo něco zlého, něco, co si Seth vyčítá a kvůli tomu si pokládá otázku, zda tento zpustlý svět je jeho osobní peklo. Bude v něm žít už navždy a sám? Nebo je tu něco víc? Ač se kniha po pár kapitolách začne ubírat směrem, který jsem neočekávala, četla se velmi svižně i z toho důvodu, že jsem byla napnutá, jaké bude závěrečné rozuzlení. Bohužel to "něco víc", co kniha slibovala, se mi nedostalo, ale přičítám to hlavně tomu, že kniha spadá do kategorie young adult, do níž už dávno nespadám.

80 %

recenze zde


Šílená│Chloé Esposito

Tato kniha je šílená stejně jako hlavní hrdinka. Alvina a Beth jsou jednovaječná dvojčata odlišná jako noc a den. Beth byla vždycky ta hodná, poslušná, oblíbená a cílevědomá dívka, která se provdala za bohatého italského krasavce, s nímž žije v luxusní vile na Sicílii. Naopak Alvina už od dětství zkazila co mohla, momentálně žije v zavšiveném domě se spolubydlícími v Londýně a vydělává si prodejem pochybných inzerátů v bulvárních novinách. Jednoho dne pozve Beth svou sestru do vily na Sicílii, Alvina nejprve odmítá, nakonec však nabídku přijme. Nebyla by to ale Beth, aby svou sestru nepozvala nezištně. Autorce se povedlo vylíčit hlavní hrdinku jako šílenou a zvrácenou osobu, která se neštítí ničeho. Po slibném začátku, u kterého jsem se velmi bavila, přichází něco, co bych nazvala obyčejnou gangsterkou. Mrtvol stále přibývalo a přišlo mi, že se situace kolikrát opakují stále dokola. Samotný závěr může být pro mnohé překvapivý (já jsem ho však uhodla a Alvině dokonce přála), ale hlavně mi potvrdil, že Alvina není až tak chytrá, jak si o sobě myslí. Otevřený konec slibuje pokračování a z toho upřímně moc nadšená nejsem.

70 %

recenze zde


Zkrotit vlka│Benjamin Black

Moje druhá kniha od tohoto autora a i ta mne bohužel zklamala. Obálka a anotace působí velmi lákavě, hlavně už proto, že se děj odehrává v Praze na přelomu let 1599 a 1600 za vlády Rudolfa II. Christian Stern, mladý učenec a přírodní filozof, přijíždí z Řezna do Prahy na královský dvůr. Ještě téhož večera omylem zabloudí do Zlaté uličky, kde objeví tělo mladé ženy s prořízlým hrdlem. Ukazuje se, že mrtvou ženou byla Rudolfova milenka a Rudolf proto Christiana pověří k vyšetření tohoto zločinu. Seznámení s hlavním hrdinou, královským dvorem a dvořany bylo těžkopádné a trvalo mi hodnou chvíli než jsem se do knihy začetla a přestala vnímat okolní svět. Styl psaní autora je bohužel dosti nepoutavý až téměř nezáživný. Líbilo se mi však vykreslení dobové atmosféry, celého královského dvoru i s dvořany a tehdejšími zvyklostmi.

60 %

recenze zde


Smrt poctivého lichváře│Stanislav Češka

Celkem povedená detektivka z edice Původní česká detektivka, kterou vydává nakladatelství MOBA. Autor čerpal ze skutečného případu, který se odehrál v Brně a který skutečně vyřešila brněnská kriminálka. V této knize však vystupuje v hlavní roli soukromý detektiv, kterého osloví dávná láska s tím, že její manžel zmizel cestou do práce a požádá jej, aby mu pomohla vypátrat, co se stalo. Stanislav Berka zjistí, že motiv ke zmizení pohřešovaného mohl mít prakticky kdokoliv, protože nejen, že kšeftoval s ojetými vozy, ale půjčoval i mnohamiliónové částky. Autorův styl je čtivý, nejvíce mě bavilo samotné vyšetřování a pátrání po minulosti pohřešovaného a po něm samotném. Pár výtek mám však k "omáčce okolo". Myslím si, že v knize je plno zbytečných popisů, které na samotné vyšetřování nemají žádný vliv. Tato detektivka je vhodná na zkrácený dlouhých chvil.

70 %

recenze zde


Lord John a důvěrná záležitost│Diana Gabaldon

Dianu Gabaldon všichni jistě znáte díky její několikadílné sérii s názvem Cizinka. Tato kniha je však knihou odlišnou, než na jakou jsme z této série zvyklí. Společným jmenovatelem knih je ústřední postava Lorda Johna, která se v oblíbené sérii pouze mihla. Lord John Grey, major armády Jeho Veličenstva a zároveň hlavní hrdina tohoto příběhu, se stane svědkem šokujícího odhalení, které se týká snoubence jeho sestřenice Olivie. Grey se snaží zabránit skandálu, který by mohl zničit celou jeho rodinu, ale jeho úsilí je přerušeno naléhavým příkazem Koruny, která mu určí, aby vyšetřil brutální vraždu kamaráda ve zbrani, který je podezřelý ze špionáže. Bohužel musím říct, že při tom malém počtu stran se mi příběh dost vlekl a často jsem se přistihla při tom, že ani nevím, o čem čtu. V knize jsem postrádala napětí, které by celý příběh dostalo na úplně jinou úroveň. Konec to jakžtakž zachránil, rozuzlení bylo zajímavé a pro mě nečekané. Bohužel jsem však od celé knihy očekávala trochu více, než se mi dostalo.

70 %

recenze zde


Josefovská krev│Jaroslav Kuťák

Česká detektivka, která až tak úplně detektivkou není. Hlavní postavou je Cikán se zvláštním jménem Vinnetou, který většinu času tráví v podzemních chodbách Josefovské pevnosti. Jelikož se v chodbách vyzná, vyhlédnou si ho muži, kteří v těchto chodbách pátrají po určité věci, o které nikdo nesmí vědět ani samotný Vinnetou. Postupně začnou umírat lidé a Vinnetou pochopí, že bude muset mužům s hledáním pomoct. Bohužel jako detektivka mě kniha zklamala. Pátrání jako takového se v knize moc nedočkáme, a to i přesto, že vedlejšími postavami je dvojice soukromých detektivů Karel a Marie, kteří mají za pomocníka Danouška, poněkud komickou postavu, jež má zálibu ve sbírání obrazů a ve vypravování historek, kterými je celý příběh protkán. Kniha mi tím přišla až moc "ukecaná" a myslím si, že i díky velkému množství historek (i když některé byly vtipné) je celé vyšetřování odsunuto do pozadí.

65 %

recenze zde


Ďábelské hry│Angela Marsons

Kim Stoneová tentokrát řeší dva případy současně. V prvním z nich je otec obviněn ze zneužívání nezletilých dcer. Vzhledem ke špatným vzpomínkám na dětství, kdy Kim a jejího brášku Mikea týrala matka, nese případ zneužívání holčiček velmi těžce a bere si jej osobně. O pár dní později je v postranní uličce nalezeno ubodané mužské tělo, okolo něhož pobíhá zakrvácený pes, který, jak se ukáže, patřil oběti. Po odhalení totožnosti mrtvého je zjištěno, že nebyl jen pouhou obětí, ale že byl současně i pachatelem brutálního znásilnění. Vyšetřování zavede Kim do ordinace psycholožky Alex, která měla ve své péči oběť onoho brutálního znásilnění. Kim brzy zjistí, že za Alexinou hezkou tváří se skrývá někdo úplně jiný, někdo s ďábelským plánem, do něhož je zahrnuta i samotná Kim. Pachatele známe už na začátku a postupně se dostáváme k motivům, které jej ženou k činům, jenž páchá. Tentokrát proti Kim Stoneové stojí sociopat, manipulativní člověk, který zcela postrádá svědomí. Kim Stoneová je člověk tvrdohlavý, bystrý a přísný, ale v žádném případě bezcitný. Na to, jak mi byla v prvním díle nesympatická právě pro první tři zmíněné povahové rysy, v tomto díle jsem si ji oblíbila, neboť se konečně nebála poodhalit nám své nitro a já jí proto fandila ze všech sil. Opět se jedná o výborné čtení, které vám ani na okamžik nedovolí knihu odložit. Napětí v knize by se dalo krájet a opět nám autorka připraví překvapivý závěr v podobě nečekaného rozuzlení. Už teď se nemůžu dočkat třetího dílu, který opět slibuje úžasný zážitek.

90 %

recenze zde


Nedočteno:


Jeden ze sta│Jack Kerley

Po dlouhé době se mi stalo, že jsem knihu odložila nedočtenou. Bohužel tato mě od prvních stránek vůbec nezaujala, čekala jsem thriller ve stylu Mesiáše od Borise Starlinga, ale dostala jsem jen průměrný americký thriller, kterého najdete mraky. Zběžně jsem pak prolistovala konec, abych zjistila, kdo je vrah, a i v tomto případě se mi potvrdilo, že kniha zapadá do škatulek průměrných amerických thrillerů. Z důvodu nedočtení knihu ani nehodnotím.






Červenec ve zkratce:


Počet přečtených knih: 9
Počet přečtených stran: 2 923
Překvapení měsíce: Hlídači
Zklamání měsíce: Zkrotit vlka
Nejčtenější žánr: detektivní/thriller
Nejčtenější nakladatelství: MOBA



Jak si vedl červenec u vás?


A na závěr tu mám jedno překvapení. Za pár dnů oslaví můj blog první narozeniny, a proto chystám pro vás velice lákavou odměnu. A už teď mohu prozradit, že je na co se těšit! 

10 komentářů:

  1. Lord John nebyl špatný, ale lepší román nežli detektivka. Ta detektivní část mě moc nenadchla. Knihy od Benjamina jsou takové jako na horské dráze :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, detektivní část v Lordovi opravdu nic moc. Knihy od Benjamina už radši ani nekomentuju :D

      Vymazat
  2. Gratuluji k počtu přečtených knih :) Já jsem četla pouze Šílenou a mě se teda líbila :) S Gabaldon jsem měla problém už při Cizince, já ten její styl nemusím, přečetla jsem i druhý díl a tím jsem s ní skončila :) A ty české detektivky mě hrozně odpuzují těmi obálkami, přijdou mi strašně nemoderní a je to škoda :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Začátek Šílené se mi líbil hodně, ale pak ta druhá půlka mě bohužel zklamala, těžko říct, co přesně jsem od knihy očekávala... Gabaldon buď někomu sedne, anebo nesedne, takže chápu, že zrovna tobě se líbit nemusí. Já její extra fanoušek nejsem, nepíše špatně, ale zrovna můj top to není. Máš pravdu, obálky u té mobácké detektivní edice nejsou nic extra, možná už by měli zpracovat na novém designu :-)

      Vymazat
  3. Knížka Do vody mě láká čím dál víc. Jinak já si na červenec hodně knížek popůjčovala a stále mám narvanou čtečku nepřečtených knih.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem teď nedávno byla v knihovně a přinesla jsem si šest knih, k tomu spoustu nových vlastních...no nestíhám, a to čtu opravdu hodně a veškerý volný čas, a že ho moc nemám. Do vody mám v pořadí, ale netuším, kdy se ke knize dostanu :-( Je to začarovaný kruh :D

      Vymazat
  4. Moc pěkné fotky z instavýzvy :) A v červenci jsi četla jako o závod, samé zajímavé kousky :) Z tvého výběru se chystám na Hlídače a Šílenou :) A na Blackout snad také brzy dojde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, a to jsem fotograf amatér fotící mobilem :D Samotnou mě překvapilo, že jsem přečetla až tolik knih, srpen bude asi trochu horší... Hlídači byli super, doporučuji, Šílená taky nebyla špatná, i když se pak trochu zvrhla :D Blackout mám dočtený a zrovna sepisuji recenzi :-)

      Vymazat

Děkuji moc za komentáře.

Pravidelná spolupráce

Pravidelná spolupráce

Jednorázová spolupráce

Jednorázová spolupráce

Kde mě najdete

CBDB.cz - Přehled knižních novinek, všechny nové knihy